Valoarea primelor 100 de branduri din China a câștigat 12% în 2020, crescând cu 106,8 miliarde de dolari, până la 996,4 miliarde de dolari, potrivit unui studiu Kantar BrandZ.

Alibaba rămâne cel mai valoros brand chinezesc, în creștere cu 9% până la 153,3 miliarde de dolari, urmat de Tencent cu 9% până la 151 miliarde de dolari. Brandul premium de alcool Moutai a înregistrat printre cele mai rapide creșteri, cu 47%, până la 53,8 miliarde de dolari, plasându-se pe poziția a treia.

14 din cele 24 de categorii analizate au crescut ca valoare, tehnologia contribuind cu un sfert din valoarea totală a clasamentului și retailul cu în jur de o cincime. Divertismentul a înregistrat cea mai mare creștere pentru al doilea an consecutiv, în creștere cu 221% în valoare, deoarece oamenii au petrecut mai mult timp online în timpul izolării, în timp ce educația a crescut cu 92%, deoarece popularitatea crescândă a educației online a fost stimulată în continuare de Covid-19.

Printre brandurile cu cele mai mari creșteri se numără furnizorul de educație Xueersi, în creștere cu 120%, marca de alcool Wu Liang Ye, cu 116% și firma de servicii financiare Lufax, cu 80%.

Sursa