Brandurile de alcool și-au schimbat tactica de marketing în cursul pandemiei – de la transformarea instalațiilor pentru a produce dezinfectanți până la lansarea de kituri de cocktailuri pentru acasă – totul pentru a rezona cu consumatorii și a ține pasul cu creșterea vânzărilor. Astăzi, „business-ul ca de obicei” pare încă un concept de neatins pentru multe industrii, ceea ce a determinat mai multe dintre cele mai mari mărci de alcool să-și reinventeze strategiile de marketing pentru a reflecta climatul de astăzi din SUA.

Anheuser-Busch atrage publicul mai tânăr cu un festival de muzică virtuală care sărbătorește Ziua Internațională a Berii

Anheuser-Busch estimează ca viitorul va fi distant social, așa că a găzduit recent un festival virtual de bere în onoarea Zilei Internaționale a Berii. Utilizând mai multe canale media – inclusiv Facebook, Instagram, Twitter, YouTube și site-ul InternationalBeerFest.org – festivalul virtual a prezentat o privire interioară asupra proceselor de producție Anheuser-Busch, demonstrații de cocktailuri în direct, degustări virtuale, momente artistice ale unor celebrități și multe altele.

Festivalul a fost creat în efortul de a ajunge la o populație mai tânără a consumatorilor, care probabil duc dorul festivalurilor de muzică programate în această vară.

Ideea evenimentelor virtuale ca alternativă proeminentă pentru viitorul apropiat este o realitate pe care multe branduri o acceptă, un raport recent dezvăluind că „71% dintre directorii de marketing cred că întâlnirile și conferințele virtuale vor fi singura opțiune pentru companii  în 2020.“ Studiul a mai arătat că majoritatea specialiștilor în marketing anticipează că vor fi prezente și „elemente virtuale” atunci când sunt permise evenimente în persoană. Brand managerii obișnuiți să dețină prezențe semnificative la evenimente de anvergură pe tot parcursul anului vor trebui să re-evalueze modul în care își pot stabili cel mai bine prezențele într-o lume virtuală.

Jose Cuervo testează strategia de marketing prin influenceri prin seria YouTube live

Jose Cuervo a lansat recent un serial YouTube săptămânal „Cine face Margs?” Seria YouTube, care prezintă o serie de „petreceri” live-stream, găzduite de influenceri celebri. Fiecare eveniment virtual va pune în evidență un influencer care va împărtăși rețeta personală de margarita (folosind Jose Cuervo tequila) și diferite provocări la care spectatorii să participe în timp ce urmăresc show-ul. De-a lungul a cinci săptămâni, brandul tequila va avea șansa de a interacționa cu consumatorii într-un mod interactiv – și în mod consecvent – în locul în care mulți își petrec în continuare cea mai mare parte a timpului: acasă.

Marketingul prin influenceri a fost forțat să se adapteze la începutul pandemiei, întrucât o mare parte din puterea sa de vânzare depinde de promovarea stilurilor de viață pe care multă lume nu este în măsură să le experimenteze în prezent. Cu toate acestea, apelând la influenceri, artiști și celebrități printr-o inițiativă virtuală, Jose Cuervo dovedește că există încă speranțe pentru lumea marketingului prin influenceri, atât timp cât mărcile pot realiza tranziția tactică pentru a reflecta starea publicului mondial în prezent.

Bud Light dezvoltă comerțul online prin introducerea liniei de îmbrăcăminte cu tema berii 

Bud Light a valorificat tendințele de cumpărături online ale consumatorilor, prezentate de-a lungul pandemiei, prin lansarea unei „linii de îmbrăcăminte casual cu ediție limitată, inspirată de vară, copilăria Midwestern și cultura americană” în parteneriat cu Darryl Brown de la Midwest Kids. Promovând colecția cu hashtag-ul #MIDWESTBREWED, fiecare articol vestimentar tematic Bud Light este disponibil pe site-ul mărcii de bere.

Cu atât de multe industrii care se pregătesc pentru a se adapta evoluției tendințelor consumatorilor ca urmare a pandemiei, decizia lui Bud Light de a se desprinde de ofertele sale tradiționale de bere oferă brandului o sursă alternativă (deși probabil mică) de venituri și a crescut traficul către site-ul său. Linia de îmbrăcăminte Bud Light prezintă, de asemenea, o oportunitate pentru brandul de bere să colecteze date despre clienții săi.

AB InBev ajută partenerilor locali prin reclame sociale

AB InBev a colaborat recent cu Tiger Pistol, o platformă locală de publicitate socială, în efortul de a crește traficul și de a genera venituri pentru partenerii locali de baruri și restaurante, afectați de COVID-19. Instrumentul permite fiecărei instituții care vinde produse din familia AB InBev să lanseze reclame pe canalele lor sociale, pentru a atrage consumatorii către unitățile locale într-o perioadă în care afacerea este drastic redusă.

Conform unui sondaj Datassential, 33% dintre restaurante au recunoscut că au nevoie de asistență pentru informarea clienților cu privire la starea operațiunilor, în timp ce 25% au nevoie de „colaborarea operatorilor locali” pentru a crește traficul către restaurantele lor, făcând dintr-un parteneriat ca cel al AB InBev o oportunitate ideală de a promova mesaje într-o perioadă în care domeniile – precum cel al restaurantelor – se schimbă zilnic.

Sursa