Generația de mileniali a devenit o populație demografică cheie pentru producătorii de automobile, care optează acum pentru lansări virtuale și demonstrații de AR, în locul expunerilor auto strălucitoare din trecut.

Brandurile auto își adaptează strategiile de marketing pentru a ajunge la milenialii care, acum, reprezintă cea mai mare parte a pieței de consumatori auto. Pentru a atrage acei consumatori pricepuți în tehnologie mai mulți specialiști în marketing auto îmbrățișează rețelele sociale și alte platforme mobile.

Evenimentele difuzate în direct, parteneriatele de conținut digital și experiențele de realitate augmentată și virtuală (AR/VR) sunt unele din modalitățile în care brandurile auto își prezintă cele mai noi modele. Acestea vor continua să se bazeze pe aceste strategii promoționale pentru a atrage consumatorii care petrec mai mult timp cu dispozitive conectate, cum ar fi smartphone-urile. Peste 80% dintre mărcile auto de pe Twitter au găzduit o lansare virtuală de vehicule sau au planificat să facă acest lucru anul acesta.

„Lansările de modele aveau în mod obișnuit un plan grandios de marketing experiențial – acele zile au dispărut,” a afirmat Lauren Donalson, director PureCars, un furnizor de software de automatizare a marketingului și business intelligence pentru industria auto. „Modul de a avansa într-un mod mai eficient este prin publicitate digitală, în special în rețelele sociale și video de pe canale precum YouTube și televizorul conectat.”

Cultura auto trăiește

Această trecere la digital reflectă obiceiurile milenialilor care au crescut folosind internetul pentru a face cumpărături. Aceștia au fost printre primii adoptatori de smartphone-uri, rețele sociale, servicii de streaming și plăți mobile. Millennialii au arătat inițial o reticență mai mare decât generațiile în vârstă de a cumpăra mașini, contribuind la susținerea creșterii companiilor bazate pe aplicații, cum ar fi Uber și Lyft.

Cu toate acestea, afirmațiile că milenialii „au ucis cultura mașinilor” au început să se estompeze pe măsură ce cohorta s-a maturizat, a construit cariere, a întemeiat familii și a avut nevoie de transport. Puterea lor de cumpărare în creștere – combinată cu dimensiunea pură a generației, care anul trecut a fost estimată la 72,1 milioane de oameni în SUA – le-a făcut ținte cheie pentru brandurile de mașini. Millennials anul trecut au reprezentat aproximativ 29% din cumpărătorii de mașini și se estimează că vor deveni cel mai mare segment al pieței auto cu peste 30% în acest an.

Datele arată că generația mai tânără Z cuprinde în prezent aproximativ 4% din cumpărătorii de mașini, ceea ce le face mai puțin prioritare pentru dealeri. Cu toate acestea, pe măsură ce Gen Z îmbătrânește și mai multă cohortă începe să cumpere mașini, brandurile pot continua să își transfere activitățile pe rețelele sociale precum Snapchat și TikTok, care sunt mai populare pentru consumatorii mai tineri.

Concentrarea actuală asupra milenialilor face mai dificil pentru comercianți să ajungă la ei prin intermediul canalelor tradiționale, cum ar fi televiziunea. Pandemia a accelerat tendința, deoarece gospodăriile și-au conectat televizoarele direct la internet pentru a viziona streaming video. YouTube a fost printre platformele care au beneficiat de această tendință, cu venituri publicitare care au crescut cu 49% până la 19,8 miliarde de dolari anul trecut.

„Unul din trei mileniali sunt tăietori de cabluri, deci există o vizibilitate sau o acoperire de neegalat pe platforme precum YouTube și pentru publicitatea digitală în general”, a spus Donalson.

Deoarece platformele digitale oferă valori de vizionare aproape instantanee, specialiștii în marketing auto pot face ajustări mai rapide la campaniile lor pe baza performanțelor în timp real.

traducere din marketingdive.com