Suntem cu toții conștienți de importanța dezvoltării unei strategii solide de conținut și de creșterea exponențială pe care aceasta o poate oferi. Dar există și o serie întreagă de concepții greșite în lumea marketingului de conținut. Probabil vi s-au dat sfaturi care spun că cu cât este mai lung un conținut, cu atât va avea o performanță mai bună. Sau că fiecare conținut de pe site trebuie să conțină cel puțin 2.000 de cuvinte.

Realitatea este că aceste sunt mituri. Lungimea conținutului trebuie adaptată în funcție de scopul pe care doriți să îl atingeți cu acel tip de conținut.

Pentru putea determina lungimea conținutului, trebuie mai întâi să definim clar ceea ce este conținutul în formă scurtă și  ce este considerat ca formă lungă. Conținutul în formă scurtă este de obicei considerat a fi un conținut cu mai puțin de 1.200 de cuvinte în lungime. Este de obicei rapid și ușor de digerat și acoperă o anumită zonă a unui subiect, mai degrabă decât să fie prea aprofundat sau detaliat. Formatele obișnuite de conținut în formă scurtă includ postări scurte pe blog, articole de știri, infografice, conținut social sau e-mailuri.

Pentru acest tip de conținut nu este nevoie de mult timp pentru a fi consumat și este de obicei relativ rapid și ușor de creat. Scopul conținutului în formă scurtă este, de asemenea, de a transmite un singur mesaj rapid și eficient. Este vorba despre împărtășirea unei idei și simplificarea lucrurilor.

Avantaje:

  • Este o modalitate eficientă de a trata rapid și eficient un subiect.
  • Ajută la comunicarea celor cu o atenție scurtă, de aceea este atât de eficient în social media.
  • Este mai rapid și mai puțin consumator de resurse.
  • Este mai ușor de citit și consumat și, în multe cazuri, este mai ușor de adaptat la dispozitive mobile.

Dezavantaje:

  • Este mai greu de acoperit un subiect în profunzime cu conținut scurt.
  • Acest tip de conținut poate deveni cu ușurință neinteresant pentru cititori.
  • Conținutul în formă scurtă nu este evergreen, ceea ce înseamnă că interesul și performanța scad în timp.

Conținutul în format lung este de obicei mai mult de 1.200 de cuvinte și aprofundează un anumit subiect. În această categorie intră postările detaliate pe blog, paginile Evergreen, ghiduri și tutorialele, imagini de fundal și cărți electronice, webinarii și evenimente virtuale.

Acesta este tipul de conținut care atrage cu adevărat publicul datorită profunzimii subiectului pe care îl acoperă. Nu este conceput ca un conținut rapid de consumat, ci mai degrabă un conținut destinat educării și informării celor care doresc să răspundă la o anumită întrebare sau să afle mai multe despre un subiect.
Acest tip de conținut necesită resurse mari. De obicei nu este rapid de produs și necesită adesea o investiție semnificativă de timp și resurse. Cu toate acestea, randamentele și rezultatele utilizării strategice a conținutului în această formă pot fi semnificative.

Avantaje:

  • De obicei se clasează mai bine pe motoarele de căutare, presupunând că interogarea de căutare solicită rezultate detaliate.

  • Forma lungă câștigă de obicei mai multe backlink-uri decât conținutul în formă scurtă, sporind în continuare performanța și clasamentul paginii. „The State of Content Marketing Report 2019” a dezvăluit că paginile cu o lungime de peste 3.000 de cuvinte câștigă 3,5 ori mai multe linkuri decât cele cu o lungime medie cuprinsă între 901 și 1200 de cuvinte.

  • Rata de conversie a conținutului în formă mai lungă este de obicei mai mare decât cea a conținutului de formă scurtă, în mare parte datorită atenției acordate de un cititor și intenției vizitei lor.

  • Conținutul format lung vă ajută să vă poziționați ca lideri de gândire în spațiul virtual și ca voce în industria în care activați. Este firesc ca publicul să vă vadă ca lider de piață dacă produceți în mod regulat conținut care educă, informează și îi ajută să ia decizii.

Dezavantaje:

  • Este nevoie de mult mai mult timp și resurse pentru a produce acest tip de conținut
  • De multe ori poate fi dificil să afișezi acest conținut pe dispozitive mobile –  ținând cont  de faptul că atenția consumatorilor din mers se schimbă.

Contează lungimea conținutului?

Răspunsul simplu este da, lungimea conținutului contează. Dar acest lucru nu ar trebui interpretat în sensul că un conținut mai lung este mai bun, deoarece acest lucru scoate răspunsul din context.

Lungimea conținutului trebuie să fie corectă pentru a îndeplini scopul pe care încercați să îl îndepliniți și pentru a îndeplini obiectivele pe care le-ați stabilit. Realitatea este că orice strategie de marketing de conținut de succes ar trebui să echilibreze atât forma scurtă, cât și cea lungă, pentru a satisface nevoile și dorințele publicului lor.

Dacă vă alocați timp pentru a vă înțelege publicul și modul în care acestea interacționează cu produsul sau serviciul pe care îl oferiți, veți fi în măsură să determinați conținutul potrivit de creat.

  • Stabilește obiectivele strategiei

Trebuie să știți care sunt obiectivele pe care vreți să le indepliniți. Specialiștii în marketing inteligent își stabilesc obiectivele mai întâi și mai apoi stabilesc care sunt cele mai bune metode de a le îndeplini. De exemplu, dacă obiectivul brandului este de a crește gradul de conștientizare cu privire la lansarea unui nou produs, ați putea decide că cel mai eficient mod de a face acest lucru este un e-mail relativ scurt, dar direct la adresa abonaților pe care îi aveți.

Pe de altă parte, dacă obiectivul  este să vă poziționați pe Google pentru un termen de căutare extrem de competitiv și să generați trafic și conversii asociate ca urmare a acestui fapt, există toate probabilitățile că va trebui să vă orientați către conținut de formă mai lungă.

  • Observă competitorii

Dacă creați conținut cu scopul de a vă clasa cât mai sus în SERP și dacă doriți să atrageți atenția pe rețelele de socializare, trebuie să știți cu ce concurați și ce funcționează pentru ccelelalte branduri. Pentru a analiza tipul de conținut social care funcționează pentru concurenți, puteți utiliza un social media tracker prin care puteți compara cum se poziționează conținutul vostru față de cel al competitorilor.

  • Cunoașteți publicul

Vă cunoașteți publicul mai bine decât oricine altcineva și este important să folosiți aceste informații pentru a vă forma strategia de conținut și în a  stabili care este cea mai bună metodă de a ajunge la el. Faceți-vă timp pentru a vă analiza eforturile anterioare (în funcție de canal și format) ce țin de trafic și engagement. Pentru a face acest lucru puteți să vă întrebați:

  • Ce tip de conținut generează cea mai bună implicare pe social media?
  • Ce tip de conținut are cea mai mică rată de respingere și cea mai mare durată a sesiunii?

Cu cât ai mai multe informații despre publicul tău și le poți folosi, cu atât ești mai bine pregătit în a lua decizii cu privire la următorii pași ai strategiei tale.