Luna trecută, Apple a făcut furori în rândul specialiștilor în marketing și al agențiilor de publicitate, cu o demo al unei actualizări de software care le va oferi clienților mai mult control asupra datelor lor personale. Modificările planificate, estimate a fi lansate în această toamnă vor obliga marketerii să dezvolte modalități alternative de a găsi clienți potențiali și de a interacționa cu cei existenți. O strategie cheie va fi să se poziționeze ca mărci directe către consumatori (DTC) care colectează date primare de la clienți care acceptă.

Odată cu creșterea nivelului de confidențialitate, este mai important ca mărcile să primească datele direct de la consumator„, a declarat Tim Glomb, vicepreședinte de conținut și date de la firma Cheetah Digital.

Următoarea versiune a software-ului iOS pentru iPhone, iPad, Apple Watch și Mac va oferi clienților Apple mai multe modalități de a limita sau preveni partajarea datelor. Aceste caracteristici de confidențialitate includ tehnologie pentru a masca adresele de e-mail și de internet ale clienților Apple, ceea ce le face mai puțin eficiente ca identificator unic pentru urmărirea online.

Mesaje personalizate

Funcția Hide My Email este o versiune actualizată a unei capacități existente care permite utilizatorilor Apple să creeze o adresă de e-mail randomizată atunci când se înregistrează cu o aplicație sau un site web. Orice e-mail trimis către acele noi adrese va fi redirecționat către un cont personal de e-mail. În timp ce funcția împiedică urmărirea aceluiași consumator pe diferite platforme, totuși permite comunicarea individuală între mărci și clienți care optează pentru primirea de promoții și oferte cu un subiect convingător.

Pentru a atrage oamenii să-și împărtășească informațiile personale, specialiștii în marketing trebuie să ofere în schimb ceva valoros”, menționează Glomb. Aceștia pot colecta informații despre intenția de cumpărare și preferințele consumatorilor prin sondaje scurte care oferă reduceri sau șanse de a câștiga un anumit premiu. Prin colectarea directă a informațiilor, specialiștii în marketing au o bază pentru o conexiune unu-la-unu cu consumatorii, care le respectă și confidențialitatea.

Dincolo de adresele IP
Cu iOS 15, Apple intenționează, de asemenea, să își actualizeze serviciul premium de stocare iCloud și cloud computing pentru a oferi un serviciu de confidențialitate pe internet numit Private Relay. Serviciul criptează datele de navigare pe web și atribuie o adresă anonimă de protocol de internet (IP) unui utilizator, ceea ce face mai dificil pentru site-uri să-și urmărească activitățile de navigare.

Serviciul  va adăuga la dificultatea de a ajunge la consumatori pe site-uri web și aplicații. Întrucât companiile de tehnologie răspund la îngrijorările din ce în ce mai mari cu privire la confidențialitate, încetează treptat asistența cookie-urilor terță parte. Apple a blocat toate cookie-urile terților în browserul Safari anul trecut. Google a planificat o actualizare similară pentru popularul său browser Chrome pentru începutul anului viitor, dar săptămâna trecută a întârziat planul până la sfârșitul anului 2023. Această întârziere permite firmelor de marketing dezvoltarea unei alternative. Glomb a declarat că „Specialiștii în marketing trebuie să nu se mai bazeze pe o tehnologie veche care îi îngreunează și trebuie să înceapă să devină creativi„.

Efectul actualizărilor de confidențialitate Apple asupra specialiștilor în marketing va depinde de cât de mulți dintre clienții săi utilizează serviciile. Întreruperea ar putea fi profundă, având în vedere că iPhone are o cotă de piață estimată la 47% pe piața smartphone-urilor din SUA, potrivit eMarketer.

Popularitatea necesită mult efort
Ultima actualizare majoră a Apple a caracteristicilor sale de confidențialitate sa dovedit a fi populară. Compania a introdus în aprilie controversata sa caracteristică de transparență a urmăririi aplicațiilor (ATT), care a venit cu o actualizare la iOS 14. Funcția notifică utilizatorii Apple când aplicațiile doresc acces la un identificator unic pentru agenții de publicitate (IDFA) încorporat în dispozitive, inclusiv iPhone. Specialiștii în marketing utilizează tehnologia pentru a îmbunătăți direcționarea anunțurilor online, iar utilizatorii care refuză să-și partajeze identificatorii devin anonimi.

Pe măsură ce Apple s-a pregătit să introducă ATT, s-a confruntat cu critici din partea companiilor, inclusiv Facebook și dezvoltatorilor de aplicații, care au fost nemulțumiți de faptul că această caracteristică ar reduce valoarea publicității digitale atunci când oamenii refuză să fie urmăriți. Aceste îngrijorări erau legitime, având în vedere că doar 9% dintre utilizatorii de iPhone din întreaga țară și-au dat consimțământul pentru a-și partaja identificatorii de dispozitive, potrivit companiei de publicitate și analiză mobilă Flurry.

Popularitatea ATT este parțial atribuită efortului său – un utilizator Apple trebuie doar să atingă un buton de pe ecran pentru a renunța la urmărire. Este mai puțin clar dacă serviciile Hide My Email și a reluării private vor fi la fel de populare.