Să faci o campanie de marketing cu rezonanță emoțională era destul de greu și înainte de Covid-19. Acum, brandurile sunt într-un mediu plin de întrebări: care sunt mesajele potrivite, când lumea s-a întors cu josul în sus? Suntem sensibili? Ce vor oamenii să audă acum, și ce îi demotivează? Cum te promovezi când audiența ta nu are chef de supra-promovare?

Sunt întrebări grele și companiile trebuie să răspundă pe măsură. Ștacheta nu a fost vreodată mai ridicată pentru companii. În vremuri stresante, oamenii tind să își amintească mai bine atât experiențele pozitive, cât și pe cele negative, astfel că devine tot mai importantă expunerea empatiei și transparenței de către companii.

Iată un alt lucru interesant despre pandemie: consumul de media a explodat, oamenii s-au îmbulzit către ecrane ca să fie informați, conectați și distrați. Un studiu pe 4000 de rezidenți din SUA și UK, cu vârste între 16 și 64 de ani a arătat că audiența de TV clasic a crescut cu 36,5%, iar cea de TV online cu 34,5%.

Este important, așadar, ca brandurile să livreze mesajele corecte. 16 reclame care au în vedere pandemia, într-un fel sau altul, au fost incluse într-o sesiune de vizionare cu 400 de spectatori pentru a identifica ce abordări și mesaje rezonează cu aceste vremuri.

5 semne ale timpurilor pe care le trăim

1. Companiile activează consumatorii când fac fapte, nu când vorbesc vorbe 

Empatizarea nevoilor consumatorilor este mult mai puternică atunci când cuvintele sunt însoțite de acțiune.

Reclama Geico comunică despre acordarea unui discount de 15% clienților de asigurări auto și pentru motociclete pentru că sunt mai puțini șoferi străzi. Reclama a primit note bune din partea privitorilor nu numai pentru că a demonstrat sensibilitate, dar și datorită mesajului subtil că brandul recompensează oamenii pentru contribuția lor la starea generală de bine prin rămânerea în casă.

O reclamă Domino’s Pizza  despre livrarea contactless s-a clasat bine printre privitori pentru că i-a făcut să se simtă în siguranță când comandă de la această rețea.

2. Companiile cărora le pasă nu doar de clienți, dar și de angajați și de lumea întreagă, câștigă credibilitate

Cele mai multe laude au mers către o reclamă a Asociației Americane de Automobile  despre asistența gratuită pentru lucrătorii din sănătate. O altă câștigătoare a fost reclama de la State Farm care nu numai că vorbea despre programul de reduceri al asiguratorului, dar arăta și angajații, inclusiv CEO-ul, lucrând de acasă.

3. Publicul nu este în dispoziția necesară pentru patos

Oamenii sunt stresați și încărcați și nu au nevoie de mult mai multă emoție de la branduri. Asta explică de ce reclama Dove – a primit review-uri negative de la audiență. Reclama are un mesaj frumos, arătând cadre cu angajații din sănătate, măștile acoperindu-le fețele obosite. Dar participanții la studiu au considerat că e prea deprimant. Acest brand trebuie să nu încalce linia fină dintre empatie și melancolie.

4. Poate că acum nu e un moment prea bun pentru umor

Cea mai prost evaluată reclamă din studiu a fost un spot Old Spice cu actorul american Terry Crews strigând „stați acasă” după care căzând inexplicabil dintr-un copac și transformându-se într-o ciocănitoare de desen animat. Rec

5. Modestia este puternică

„Vă mulțumim că nu călătoriți cu Uber”, începe o reclamă pentru acest serviciu. Mesajul: ne pasă mai mult de siguranța voastră, decât de venituri. Thomas Ranese, vicepreședinte de marketing Uber, a afirmat: „mesajul acestei campanii este foarte simplu: nu vă mai deplasați. Am simțit că este relevant pentru noi, ca o companie care promovează deplasarea, să întărim acest mesaj important.”

Articol tradus din cmswire.com.