Cele două Unități de Suport Medical organizate de către Auchan Retail România, alături de Leroy Merlin România, cu sprijinul Ministerului Sănătății, al Departamentului pentru Situații de Urgență și al autorităților clujene au fost premiate cu locul I la categoria Sănătate, în cadrul ediției din acest an a galei CSR Romanian Awards.

La începutul lunii aprilie 2020, în contextul pandemiei de COVID-19, Auchan și Leroy Merlin au demarat organizarea unui centru de spitalizare în București pentru cazurile noncritice. Astfel, o clădire de peste 7.500 mp aparținând Leroy Merlin a fost transformată, în doar 19 zile, într-un centru de primire, triere, cazare și tratare preliminară a pacienților depistați pozitiv cu coronavirus. Echipată cu toate utilitățile de bază, locația a fost amenajată într-o unitate pre-spitalicească grație eforturilor cumulate ale mediului de business, autorităților locale, sectorului nonguvernamental și societății civile și predată ulterior autorităților locale. Unitatea de Suport Medical Bucureștii Noi a fost gestionată, începând cu luna august, de către personalul medical al Spitalului Monza, în primele luni de funcționare primind peste 3.000 de pacienți.

În același timp, Auchan, alături de Prefectura, Primăria, ISU și DSP Cluj au demarat organizarea unui centru de spitalizare similar și la Cluj-Napoca, în incinta Sălii Polivalente, aceasta fiind transformată temporar într-un centru de primire, triere, cazare și tratare a persoanelor asimptomatice sau cu forme ușoare de coronavirus.

Cele două unități au fost proiectate pentru a acomoda în total peste 700 de paturi, spații sanitare și dușuri pentru pacienți, zone distincte pentru servirea mesei pentru pacienți și medici, zone de relaxare, peste 50 de locuri de cazare pentru personalul medical, precum și toate facilitățile complementare necesare. Mai mult, unitatea din Capitală a inclus și o zonă pentru cazurile critice, aceasta conținând echipamente medicale pentru terapie intensivă.

Echiparea celor două locații a beneficiat de sprijinul a aprox. 60 de companii, acestea implicându-se cu produse, servicii și resurse financiare pentru dotarea și întreținerea celor două unități medicale, lista completă a partenerilor fiind disponibilă aici: https://unitate-de-suport-medical.ro/. Totodată, două ONG-uri importante – Asociația Zi de Bine și Fundația Prețuiește Viața, s-au alăturat activităților de strângere de fonduri, în timp ce aproximativ 400 de voluntari au fost implicați activ în amenajarea locațiilor.

„Organizarea celor două unități medicale a reprezentat o provocare pentru noi. În mijlocul unei crize medicale fără precedent nu poți rămâne indiferent, am considerat necesar să ne ajutăm comunitățile așa cum putem mai bine. Ne-am mobilizat toate resursele pe care le puteam pune la dispoziție – financiare, umane și rețeaua noastră puternică de parteneri. Doresc să mulțumesc profund tuturor celor care au răspuns apelului Auchan și Leroy Merlin, dovedindu-și, astfel, solidaritatea și responsabilitatea. Ne bucurăm că am putut aduce o contribuție atunci când a fost nevoie și că am reușit să punem la dispoziția a mii de pacienți o locație sigură și echipată corespunzător”, a declarat Ionuț Ardeleanu, Director General Auchan Retail România.

„Într-o perioadă de maximă responsabilitate socială, Unitățile de Suport Medical au fost modul nostru de a ne arăta solidaritatea și a sprijini eforturile autorităților de a combate efectele pandemiei. Le muțumim tuturor companiilor și organizațiilor pentru implicarea și promptitudinea cu care au răspuns apelului umanitar inițiat de echipele Leroy Merlin și Auchan, reușind, astfel, să ne aliniem toate eforturile și resursele în construirea acestui proiect. Suntem mândri că facem parte dintr-o astfel de comunitate și bucuroși să avem o contribuție utilă pentru societatea românească”, a declarat Frédéric Lamy, CEO Leroy Merlin România.