Cele mai bune și mai rele tendințe ale marketingului B2B în 2020

După toate probabilitățile, 2020 nu va rămâne în istorie ca cel mai bun an pentru marketing B2B. Deși nu a fost o pierdere totală, acesta a fost cu siguranță un an de așteptări scăzute. Acum, odată cu anul deja la jumătate, iată o listă cu primele 10 tendințe de marketing B2B — bune și rele — din 2020.

Tendințele bune

În afară de provocările evidente, există încă o mulțime de lucruri bune în lune și în marketingul B2B. De căutați dovezile, semne de speranță sunt peste tot. De fapt, există atât de multe tendințe de marketing pozitive, este greu să ne limităm la doar cinci.

Compasiune: În ciuda noțiunilor populare potrivit cărora marketingul este rău, pandemia a demonstrat altfel. În mare parte, marketerii și, în special, cei din B2B, au demonstrat tact remarcabil, compasiune și altruism. Într-un articol recent, Blake Morgan a enumerat 50 de moduri în care companiile (de toate tipurile, inclusiv giganți tehnologici precum Microsoft și Google) dau înapoi comunității în timpul pandemiei.

Restrângere: Când vine vorba de e-mail marketing, mai puțin este cu siguranță mai mult. Companiile se orientează spre marketing bazat pe cont (ABM) și alte tactici. Într-un eveniment recent, 20 de experți au analizat ce strategii de marketing B2B funcționează în acest moment. Unul a declarat: „Multe organizații de marketing s-au focusat pe păstrarea clienților și vânzare încrucișată, folosind adesea semnalele de intenție.”

Optimism: oamenii încă lansează noi afaceri. New York Times a raportat recent că „Au existat peste 500.000 de cereri pentru un număr de identificare a angajatorului începând cu jumătatea lunii martie, potrivit Biroului de recensământ, deși numărul este în scădere cu aproape 20% față de anul precedent.” De asemenea, mulți cumpărători din B2B încă mai fac achiziții. Potrivit unui sondaj, „53% dintre respondenți sunt pe piață să achiziționeze produse și servicii B2B, majoritatea având acum interese noi datorită Covid-19.”

În timp ce marketingul B2B a fost mereu neschimbat, în comparație cu cel B2C, problema uniformității este că subminează obiectivul B2B: conectarea cu publicul și comunicarea valorii. Pe această linie, în ordinea descrescătoare a severității, mai jos sunt tendințele considerate cele mai rele în marketing B2B din 2020.

Conformitate: Lipsa răspândită de diferențiere demonstrează o neînțelegere fundamentală a principiilor de bază ale marketingului. Aceasta subminează avantajul concurențial și, în cele din urmă, reprezintă un comportament care dăunează mărcii – un păcat capital pentru orice comerciant B2B. Pentru a sparge eficient liniștea, trebuie să ieșiți în evidență. Atunci publicul tău trebuie să spună: „Da! Exact asta vreau. ”

Jargon: Alături de clișee, jargonul de marketing B2B ascunde sensul și valoarea. Fie că este vorba despre imagini jenante sau site-uri deformate, cu toții avem erorile noastre. Termeni ultra-utilizați AI și ML, „growth hacking” sau „transformare” (în toate variantele sale).

Spam LinkedIn: Tot mai mulți oameni cred că LinkedIn este propria mașină personală de generare de lead-uri – în special cei care bombardează cu invitații solicitante de conectare, iar invitația este urmată întotdeauna de un alt mesaj cerând 15-30 de minute din timpul personal. În schimb, încercați să așteptați câteva săptămâni și apoi împărtășiți ceva de valoare, cum ar fi un articol pe care credeți că destinatarul dvs. l-ar putea dori.

Exclusiv pe date: de fiecare dată când văd un anunț pentru un job de marketing B2B, în special de la un start-up sau o companie mică sau medie, care spune că aplicantul „trebuie să fie obsedat de metrics” sau „condus de date”, îmi dau ochii peste cap. Companiile au nevoie de creștere, nu de mai multe date. După cum a spus Andreessen Horowitz, „tot marketingul este o combinație atât de știință cât și de artă, astfel încât companiile au de obicei nevoie de un anumit nivel de ambele discipline.” În cele din urmă, succesul marketingului B2B nu ar trebui să fie măsurat în numărul de clickuri sau de oportunități generate, ci prin capacitatea sa de a aduce o creștere reală a afacerii.

„Noua normalitate”: indiferent dacă vorbești despre distanțarea socială, chatbot-uri enervante sau podcast-uri B2B, te rog să încetezi să numești totul „noua normalitate”. La fel ca mulți alți oameni, după ce am petrecut luni întregi într-o pauză forțată, am devenit acut conștient de lucrurile de care nu mai am nevoie. Să găsim o altă expresie. De fapt, spune orice, dar nu asta. Încercați să spuneți „noua anormalitate” și vedeți ce fel de reacție obțineți sau spuneți doar ce vreți să spuneți: că lucrurile s-au schimbat.

Autor: Sean Smith, contributor Forbes, fondator și CMO virtual la Virtù b2b, consultant de marketing

Sursa

Oportunități de Marketing

Evenimente viitoare

noiembrie 2020
decembrie 2020
mai 2021
No event found!