Deși pare contraintuitiv, firmele care și-au sporit investițiile în timpul recesiunilor au fost câștigătoare. Iată și argumente în sprijinul acestei afirmații, învățate din lecții de istorie, de la marile crize economice.

Dovada economică

  • Un studiu al recesiunii din 1970 a arătat că „vânzările și profiturile pot fi menținute și crescute în perioada de recesiune și în anii imediat următori de către cei care sunt dispuși să mențină o poziție agresivă de marketing, în timp ce alții adoptă filozofia reducerii eforturilor promoționale atunci când vânzările par să fie mai greu de obținut.” — ABP/Medrom & Fewsmith, 1979
  • Un studiu McGRAW-Hill din anii 1980 a analizat 600 de companii B2B și a identificat pe cele care au menținut sau au crescut semnificativ marketingul, atât în timpul recesiunii, cât și în următorii trei ani. De fapt, până în 1985, vânzările companiilor care s-au promovat agresiv au crescut cu 275% față de cele care nu au făcut acest lucru.
  • Un raport al Institutului de planificare strategică (SPI) și Cahners Publishing Company din 1982 a arătat că, în perioadele de recesiune, acele companii care au cheltuit mai mult au avut tendința de a câștiga o cotă mai mare de piață. Acest lucru se datorează faptului că concurenții, în special cei mai mici, sunt mai puțin dispuși sau capabili să se apere împotriva tacticilor agresive.
  • Companiile care reduc costurile mai repede si mai mult decât rivalii nu se dezvoltă neapărat. Acestea au cea mai mică probabilitate (doar 21%) de conduce competiția când vremurile se îmbunătățesc, potrivit unui studiu de recesiune publicat într-un articol din 2010 din Harvard Business Review.
  • Într-un studiu inovator privind eficacitatea marketingului, cercetătorii au constatat că reducerea bugetelor de marketing într-o recesiune poate contribui la protejarea profiturilor pe termen scurt. Aceștia au concluzionat, totuși, că brandul va fi cu siguranță mai slab și mai puțin profitabil odată ce recesiunea se încheie. Companiile care cresc investițiile de marketing sunt cel mai bine poziționate pentru a obține o rentabilitate pe termen lung în perioada recesiunii și după, fiind mai vizibile decât competitorii lor — Field & Binet, 2008
  • Conform unui studiu Thinkvine, efectele reducerii semnificative a investițiilor de marketing în timpul recesiunii au arătat că vânzările companiilor au scăzut cu 20% până la sfârșitul anului. Loialitatea și încrederea sunt esențiale, iar acesta este un moment excelent pentru a lucra la conectarea emoțională și pentru a consolida încrederea clienților, consolidând în același timp fidelitatea față de brand. Clienții urmăresc și își vor aminti acțiunile dvs.
  • Raportul Edelman Trust Barometer: In Brands We Trust, din 2019, a arătat că încrederea este unul dintre principalii factori luați în considerare de consumatori la efectuarea unei achiziții. Mai precis, 81% dintre respondenții la sondaj au declarat că „trebuie să poată avea încredere că brandul face ceea ce este corect”.
  • Analizând provocările de astăzi, unul din trei consumatori a pedepsit deja companii care nu au răspuns bine pandemiei, potrivit Brands and the Coronavirus, un raport special recent publicat.
  • Un raport Harvard Business Review din 2015 a concluzionat că cea mai eficientă modalitate de maximizare a valorii clienților este de a transfera satisfacția clienților din trecut și de a se conecta cu clienții la un nivel emoțional.
  • Campaniile emoționale sunt mai eficiente în ceea ce privește aproape toate indicatorii economici, în special pe termen lung, au concluzionat cercetătorii. — Field & Binet, 2013

Asigurându-vă că brandul este protejat în timpul unei recesiuni înseamnă că jucați inteligent modificările bugetare. Înseamnă înțelegerea valorii autentice pe care o furnizați clienților dvs. și deschiderea către variații ale modului de a face afacerile.

Chiar și într-o economie diminuată, amplificarea mesajului companiei dvs. într-un mod coerent reamintește clienților valoarea pe care o furnizați. În timp, această abordare dă cele mai bune rezultate.