1. Asigură-te că ai conturi de social media imaculate

Dacă ești, de exemplu, furnizor de servicii financiare, profilurile sociale trebuie să fie impecabile, să arate profesionist. Asigură-te că profilul conține doar informație relevantă pentru business. Include cât de multe detalii despre serviciile tale ca potențialii clienți să înțeleagă cu ce te ocupi.

2. Educă și profită

Ca furnizor de orice tip de servicii, cu cât mai mult îți informezi clienții despre serviciile pe care le ai, cu atât mai multe șanse ai să faci profit. Fă un efort și educă-ți audiența despre modul în care serviciile tale le pot rezolva problemele din viața reală.

3. Conținut interactiv

Continuă să distribui și să redistribui conținut interactiv pe profilurile sociale. Audiența ta crește cu fiecare zi care trece și vor fi utilizatori noi care nu au avut încă șansa să utilizeze conținutul tău.

4. Reclame în social media

Reclamele îți asigură stimulul necesar pentru a genera mai multe lead-uri. Utilizează-le pentru a oferi fiecărui client o experiență personalizată și pentru a îi încuraja să interacționeze cu brandul. Adaptează reclama mesajelor brandului tău astfel încât fiecare client să primească tratament individual.

5. Interacționează cu fanii

Rețelele sociale sunt o oportunitate excelentă de a interacționa cu clienții. Le poți solicita testimoniale, răspunde la comentarii și cere feedback. Răspunzând fiecărei interacțiuni este cea mai bună modalitate de a îmbunătăți relația cu clienții. Alege cele mai interesante comentarii pentru a atrage mai multe lead-uri.

6. Utilizează date analitice

Fiecare platformă socială are instrumente de măsurare a traficului, care îți permit să cuantifici efectele eforturilor tale și să vezi care este randamentul acestora. Utilizează-le pentru a îmbunătăți strategia de generare a lead-urilor.

7. Conținut cu circuit închis

Conținutul la care accesul este condiționat de abonare/completare a unui formular este unul din cele mai bune moduri de a genera lead-uri online. Utilizează podcast-uri, demonstrații, studii de caz și video-uri pentru a le atrage atenția și a le urmări experiența de consumator.

8. Webinarii și evenimente live

Acest tip de evenimente vă permit să vă promovați serviciile și sunt cea mai rapidă metodă de a construi încredere și credibilitate. Trebuie doar să inviți clienții să se aboneze și utilizezi abonările pentru a genera lead-uri de calitate. De asemenea, webinariile îți permit să obții expunere online și notorietate de brand.

9. Implică-te în dialoguri

Implicarea în dialog dă o notă personalizată fiecărei interacțiuni. Consumatorii moderni apreciază și au încredere în brandurile care se implică în tot felul de interacțiuni cu clienții.

10. Fii parte din comunități și grupuri de pe rețele sociale relevante

Comunitățile din social media te ajută să îți crești notorietatea și, de asemenea, să îți lărgești audiența și implicarea din partea consumatorilor.

11. Utilizează conținut video

In lumea internetului și a vizualului, video-ul este regele tuturor tipurilor de conținut. Marketingul video este cel mai eficae instrument de generare de lead-uri online și te ajută să aduci cel mai mare trafic pe website. Adaugă conținut video paginii tale pentru a crește conversiunile și pune un mesaj CTA clar pentru a direcționa clienții în direcția potrivită.

12. Utilizează #hashtag-urile potrivite

Identifică hashtag-urile în tendințe din industria ta pentru a-ți face postările mai ușor de găsit. Hashtagurile ajută oamenii șă găsească ușor postările relevante. În același timp, hashtag-urile contribuie la lărgirea audienței.

13. Oferte speciale pentru a răsplăti loialitatea

Clienții loiali sunt cel mai bun instrument de marketing care generează lead-uri. Nimic nu vorbește mai bine despre tine decât un client mulțumit. Creează oferte speciale pentru a răsplăti loialitatea și promovează clienții loiali pe rețelele sociale.

14. Trimiteri de la prieteni

Le poți utiliza pentru a-ți invita clienții la evenimente relevante și pentru a distribui conținut către ei.

15. Monitorizarea rețelelor sociale

Dacă vrei ca audiența să acționeze, monitorizează rețelele pentru a campanii care să genereze lead-uri. Te vor ajuta să trimiți mesajul către audiența potrivită, vei înțelege nevoile și dorințele publicului tău.

16. Networking cu experți din industrie

Conexiunile cu experți de top din domeniul tău au multe beneficii. Îți impresionezi clienții, este un mod eficace de a dobândi încredere și de a demonstra propria ta expertiză.

17. Utilizează social media pentru suport clienți

Rețelele sociale îți furnizează mijloacele de a îi asculta pe clienți. Le poți oferi răspunsuri rapide la solicitări, servicii la cerere, rezolvarea problemelor și suport 24/7.

18. Construiește listele de e-mail prin rețele sociale

Poți să faci trimitere către newsletterul tău pe platforme specifice, scrie postări relevante, susține evenimente în direct pe Facebook, utiliza grupurile de LinkedIn sau Facebook etc.

19. Identifică audiențe similare

Identificarea de audiențe similare pe platformele sociale este o modalitate excelentă de a genera lead-uri și de a construi parteneriate.

20. Urmărește subiectele de interes popular

Aceasta este o strategie excelentă pentru a îți menține clienții implicați, a converti prospecți în clienți fideli și a îmbunătăți numărul de lead-uri. Clienții trebuie să te vadă ca pe o autoritate în industrie și își doresc interacțiuni cu substanță cu brandul pe care îl reprezinți.

21. Utilizează instrumente externe pentru rezultate mai bune

Instrumentele externe de generare de lead-uri te ajută să construiești relații. Există în piață mai multe tipuri de astfel de instrumente, precum: LinkedIn Sales Navigator, Hunter, NetHunt CRM, Tend, Intercom, NinjaOutreach.

22. Promovează-te ca un brand personal

Construirea unui brand personal te ajută să dezvolți o personalitate cu care clienții se pot identifica, lucru care îți poate fi de folos în a: identifica prospecți noi, îmbunătăți nivelul de implicare a clienților, construi relații de durată cu clienții.

23. Tactici pentru experiența de cumpărare (funnel tactics)

Aceste tactici te ajută să convertești vizitatorii în lead-uri după ce ajung pe pagina ta și atrag trafic de calitate pe site; de asemenea, ele  optimizează comunicarea pentru toate dispozitivele, îmbunătățesc rata de conversie.

24. Concursuri

Concursurile bine organizate generează o mulțime de lead-uri, deoarece multor persoane le place să primească recompense. Oferă premii cu valoare reală clienților potențiali, pentru a le capta atenția.

25. Vorbitori invitați și creatori de conținut

Creatorii de conținut te pot ajuta să îmbunătățești postările și SEO-ul. Vorbitorii aduc acceptare socială serviciilor tale. Utilizând ambele soluții, crești traficul și  îmbunătățești vizibilitatea brandului.

26. Chatboți

Chatboții au revoluționat modul în care brandurile interacționează cu audiențele și pot fi utilizați pe website, Facebook, Instagram, în listele de e-mail ori oricare alt canal de marketing.

27. Promovează evenimente din viața de zi cu zi

Acest tip de evenimente sunt un mod excelent de a promova un business, un brand sau o expertiză.

28. Retargeting

Retargeting-ul este excelent pentru captarea de lead-uri și generează mai mult trafic.

29. Geo-targeting

Geo-targeting (targeting localizat) ajută și la generarea de lead-uri, dar și la conversie. Fiecare vizitator care ajunge pe pagina ta va primi informații relevante despre serviciile tale, potrivit locației de unde accesează pagina.

30. Efort consistent

Orice ai face, consistența este cheia. Păstrează-ți clienții implicați în orice mod posibil. Furnizează conținut relevant, distribuie noutăți interesante.

Articolul original, în limba engleză, aici.