Piața de retail a înregistrat livrări limitate în primul semestru din 2021, întrucât contextul pandemiei a declanșat întârzieri în procesul de construcție. De asemenea, prețurile materialelor de construcții au crescut vertiginos în ultimele șase luni, ceea ce a dus la o încetinire a dezvoltărilor de retail planificate, câteva proiecte de dimensiuni medii și mari urmând să fie deschise pe parcursul a următoarelor câteva trimestre. În ansamblu, din cei circa 121.000 de metri pătrați de noi scheme de retail aflate în construcție, 62% sunt structuri mici, în principal parcuri de retail, potrivit raportului de piață Colliers pentru primul semestru din 2021. Pe o piață dominată în prezent de reminiscențele de după COVID-19, parcurile de retail au devenit mai atragătoare, cu magazine de mari dimensiuni favorabile distanțării sociale, facilități de parcare și de tip drive-through, ceea ce le conferă un avantaj în contextul noilor obiceiuri de consum.

O inaugurare importantă în prima jumătate a anului a fost bifată de Fashion House Pallady, al doilea centru de tip outlet din România după Fashion House Militari, ca răspuns la dorința bucureștenilor de a avea branduri renumite la prețuri accesibile. Un alt proiect deblocat a fost faza a doua a Colosseum Mall, o galerie comercială de 54.500 de metri pătrați situată în partea de nord-vest a orașului, în apropiere de Chitila. De asemenea, în Sfântu Gheorghe, județul Covasna, a fost inaugurat proiectul realizat de Prime Kapital, unul dintre cei mai importanți dezvoltatori imobiliari din România – Sepsi Value Center are 16.300 de metri pătrați și este unul dintre cele mai moderne parcuri de retail din regiune.

Citește articolul complet aici.