Baby Boomers, născuți între 1946–1964, sunt cei care au ajuns în prezent la vârsta de 57-75 de ani și care, deși nu a crescut cu tehnologia, sunt din ce în ce mai prezenți online datorită încurajărilor din partea familiei. Deși este o generație mai înaintată în vârstă, sunt mari cheltuitori iar în SUA cheltuiesc în medie, pe gospodărie, 63.325 USD anual.

Pe măsură ce această generație intră la pensie, au mai mult timp și vor să cheltuiască mai mult, dar vor să o cu înțelepciune. Boomerii au ajuns până la vârsta adultă când computerele și utilizarea internetului au devenit o normă de uz casnic. Drept urmare, nu sunt considerați la fel de tehnologi ca Gen Z și Millennials, dar nu ar trebui să fie etichetați ca neutilizatori. Cu 68% dintre baby boomeri care dețin și folosesc smartphone-uri, mulți petrec până la 5 ore pe zi pe dispozitivele lor. În plus, 96% dintre baby boomeri folosesc motoare de căutare, 95% utilizează e-mail și 92% fac cumpărături online, un procent mai mare decât cumpărăturile în magazine și centre comerciale.

Comportamentul acestor consumatori

Acești consumatori gravitează către branduri și magazine premium. Această generație este dispusă să cheltuiască mai mulți bani pentru un produs de înaltă calitate. Comparativ cu alte generații, baby boomerii cheltuie cel mai mult în toate categoriile. Baby boomers au așteptări mari în ceea ce privește serviciul pentru clienți – atât online, cât și offline. Interacțiunile plăcute și de calitate cu brandurile și angajații lor vor lăsa o impresie bună asupra acestei generații și vor duce la loialitatea față de marcă. Pe măsură ce baby boomerii se retrag, investesc mai mult în călătorii și în casele lor. Baby-boomerii cheltuiesc pe articole scumpe, cum ar fi vinul, articole de uz casnic, aparate, farmaceutice și asistență medicală.

În ceea ce privește interacțiunea cu digitalul, 76% dintre boomerii cu smartphone-uri se documentează pe telefon înainte de o achiziție pe care o finalizează mai apoi la un laptop sau computer. Platforma lor de socializare preferată este Facebook,  68% utilizează în mod activ această rețea socială pentru a se conecta și a rămâne în contact cu familiile și prietenii. De asemenea, YouTube este deosebit de popular în rândul baby boomerii, cu 70% dintre aceștia activi pe platformă.

Cum ne conectăm cel mai bine cu Baby Boomers?

  • Segmentarea pe vârsta și ce informații au căutat recent acele persoane poate oferi un avantaj în cadrul strategiei.
  • Utilizați reorientarea dinamică pentru a difuza anunțuri cu conținut personalizat pentru baby boomerii care v-au vizitat site-ul pentru a căuta un serviciu sau un produs.
  • Baby boomerii sunt cumpărători pricepuți cărora le place să cerceteze înainte de cumpărare, așa că oferiți-le informațiile prin mesaje directe și clare.

  • Anunțurile destinate pentru desktop vor atrage atenția. Folosiți-le pentru a consolida gradul de recunoaștere a brandului și pentru a furniza mesaje care pun în evidență calitatea produsului sau a serviciului oferit.

  • Folosiți  un ton empatic în mesaje. Această generație prețuiește calitatea serviciilor pentru clienți, așa că demonstrați că susținerea și empatia față de aceștia prin mesajele pe care le oferiți.

Acest articol face parte dintr-o serie de articole dedicate comportamentului consumatorilor din diferite generații pentru a pune în evidență nevoia de aliniere dintre comportamentul consumatorului și strategia de marketing.