Millennials, născuți între 1981–1996, se remarcă prin utilizarea tehnologiei, deoarece au crescut cu ajutorul suporturilor digitale. Deși nu sunt considerați nativi digitali precum gen Z, sunt foarte pricepuți la tehnologie. Peste 53% din gospodăriile milenare sunt gospodării familiale deci  acești cumpărători cheltuiesc pe articole legate de familie și copii. Cumpărătorii millennials cheltuiesc anual 600 de miliarde de dolari în SUA.

Millennials câștigă putere de cumpărare pe măsură ce devin mai stabili la locul de muncă, își construiesc cariera, se căsătoresc, cumpără case și au familii. Având o viață aglomerată, apreciază comoditatea și vor căuta această caracteristică atunci când iau decizii de cumpărare. Millennials au fost foarte afectați de marea recesiune din 2008 și de pandemia COVID-19 și nu au aceeași securitate financiară ca și părinții lor. Salariile lor au o putere de cumpărare mai mică în comparație cu generațiile anterioare de la aceeași vârstă și mulți au datorii mai mari. Prin urmare, Millennials apreciază accesibilitatea și vor cerceta cu atenție înainte de a face o achiziție.

Comportamentul acestor consumatori

Millennials sunt cumpărători omnichannel. Aproximativ 60% dintre aceștia folosesc o combinație de digital și vizite în magazinele fizice pentru a cerceta un produs sau serviciu înainte de a face o achiziție. La fel ca Gen Z, nu sunt deosebit de loiali față de brandurile pe care le achiziționează – este foarte probabil să treacă de la un brand la altul în funcție de prețul de cumpărare al unui produs.

Deși nu sunt la fel de prezenți în online ca gen Z, cheltuiesc mai mult online decât orice alte generații. În timp ce fac cumpărături online, millennials așteaptă experiențe personalizate. Millennials sunt receptivi la dovada socială și mereu se vor autoeduca înainte de a face o achiziție. Asta înseamnă că sunt mai multe șanse ca aceștia să cumpere un produs dacă are recenzii bune, recomandări de la colegi și prieteni.

În ceea ce privește tehnologia, Millennials sunt cei mai prezenți pe Facebook, în proporție de 74%, după gen X care utilizează Facebook în proporție de 84%. Aproape toți Millennials  spun acum că folosesc internetul, iar 19% dintre aceștia sunt utilizatori de internet numai pentru smartphone – adică dețin un smartphone. Dacă gen Z era axată pe imagini și videoclipuri care să le atragă atenția, millennials sunt ascultători activi. Cunoscuți sub numele de generație audio, preferă conținutul audio și materialele de tip podcast.

Cum ne conectăm cel mai bine la Millennials?

  • Rulați anunțuri pe diferite dispozitive pentru ca orice ecran ar fi în fața lor, informația să poate fi văzută.
  • Integrați conținutul audio pentru a capta atenția atunci când nu există interacțiunea cu ecranul.
  • Millennials au crescut pentru a se aștepta la publicitate hiper-relevantă, așa că folosiți retargeting-ul dinamic pentru a livra reclame cu conținut personalizat.
  • Millennials se informează mult înainte de a lua decizia de a cumpăra un produs sau serviciu.  Reclamele care oferă conținut educațional pot aduce un avantaj considerabil în atragerea unor astfel de cumpărători care iau deciziile de achiziție pe bază de cercetare.

Fiecare generație este modelată de propriul context istoric unic și de experiențele culturale, creând o perspectivă diferită de alte generații. Prin urmare, nu ar trebui să ne surprindă atunci când o generație este mai deschisă la schimbare pentru că a crescut într-o perioadă a diversității și incluziunii și pune accent pe valori, în timp ce altă generație este mai atentă la calitatea unui produs sau serviciu și, dat fiind contextul istoric, este inclinată să facă anumite economisiri când achiziționează un produs.

Pregătim o serie de articole dedicate comportamentului consumatorilor din diferite generații pentru a pune în evidență nevoia de aliniere dintre comportamentul consumatorului și strategia de marketing.