Generația X, cei născuți între 1965–1980, sunt în prezent în vârful carierei, ceea ce înseamnă că au mai multe resurse și pot cheltui mai mult. Deși sunt ca volum cea mai mică generație, aduce 31% din venitul total al SUA. În prezent, cheltuielile medii ale gospodăriei sunt de 74.683 de dolari anual și, conform Departamentului Muncii din SUA, Gen X depășește toate celelalte generații atunci când vine vorba de locuințe, îmbrăcăminte, masă și divertisment.

Gen X este o generație dificil de definit deoarece este strâns interconectată între baby boomers și millennials. Drept urmare, unii dintre Gen X născuți la începutul perioadei au caracteristici baby boomer, iar Gen Xers născuți mai târziu au unele caracteristici de millennials. Mulți Gen X și-au întemeiat familii și au copii care merg școală sau la facultate. Ca urmare, această generație deține valori familiale puternice. Multe dintre deciziile lor sunt influențate de dorința lor de securitate financiară și de siguranța familiei lor. Gen X sunt o generație unică, deoarece nu au crescut pe deplin cu tehnologie precum Gen Z și Millennials, dar sunt încă deschiși către această latură tehnologică. Gen X au adoptat rapid tehnologia și sunt foarte activi pe platformele sociale, dar încă se angajează în mass-media tradițională. Mulți continuă să asculte radio, să citească ziare și să privească televiziunea tradițională.

Comportamentul acestor consumatori

Încrederea este un factor important pentru această generație orientată spre familie. Nu dor că vor cerceta brandurile și companiile înainte de a face o achiziție, dar Gen X este fidelă brandului. Persoanele din această generație sunt mai predispuși în a se înscrie în programe de loialitate și recompensare la brandurile în care au încredere. De fapt, noile cercetări arată că Gen X este cea mai fidelă marcă din generații. Majoritatea cumpărătorilor Gen X sunt pe rețelele de socializare, dar tind să fie mai mult influențați de campaniile de marketing prin e-mail. De fapt, 92% dintre respondenții din Gen X spun că au folosit e-mailul în luarea unei decizii de cumpărare în ultima lună.

Având în vedere că se află la vârful carierei, Gen X este una dintre generațiile mai stabile din punct de vedere financiar. Ei planifică pensionarea, așa că tind să caute achiziții care sunt on sale sau care oferă valoare ridicată. 71% dintre aceștia spun că cupoanele îi afectează în obiceiurile de cumpărare.

Cum ne conectăm cel mai bine la Gen X?

  • Nu presupuneți că Gen X nu răspunde la digital. Gen X are tendința de a cerceta pe internet înainte de a cumpăra. Utilizați reclame native pentru a furniza mai multe informații despre un produs sau serviciu, mai degrabă decât să forțați o vânzare.

  • Utilizați reorientarea dinamică pentru a difuza anunțuri cu conținut personalizat consumatorilor din generația X care v-au vizitat site-ul web pentru a explora un produs sau un serviciu.

  • Folosiți date de la terți pentru a înțelege gospodăriile de tip Gen X. Atribute precum compoziția familiei și prezența copiilor vă pot ajuta să vă definiți publicul și să vă rafinați abordarea de marketing.

  • Profitați de recenziile clienților. Gestionarea mesajelor din anunțuri pentru a evidenția ceea ce au spus clienții despre un anumit produs poate spori încrederea achizițiilor din partea Gen X.

Generația X are o mare putere de cumpărare și acest lucru trebuie luat în considerare în cadrul strategiei de marketing.  Această grupă de vârstă bine educată și orientate către calitate poate deveni baza fidelă de clienți pentru anii următori dacă este abordată corespunzător.

Fiind cuprinsă ca trăsături între Baby Boomers și Millennials, campaniile de marketing trebuie să întâlnească o combinație de marketing atât prin rețelele sociale, cât și prin e-mailul, site web, televiziune și presă scrisă.

Pregătim o serie de articole dedicate comportamentului consumatorilor din diferite generații pentru a pune în evidență nevoia de aliniere dintre comportamentul consumatorului și strategia de marketing.