Marketingul generațional ajută la personalizarea campaniile publicitare pentru anumite segmente de public, lucru important deoarece consumatorii au așteptări mai mari în ceea ce privește marketingul și publicitatea.

Fiecare generație se comportă diferit, este motivată de lucruri diferite și consumă mass-media în moduri diferite. Aceste diferențe sunt determinate de diverși factori, cum ar fi evenimentele care au loc în lume pe măsură ce au crescut sau accesul pe care l-au avut la tehnologii specifice. Fiecare generație împărtășește similitudini în experiențele de viață care pot modela modul în care privesc lumea, valorile lor cele mai importante și idealurile lor.

Înțelegerea fiecărei generații și modul în care acestea interacționează cu tehnologia oferă informații relevante în construirea unei strategii de marketing  digital. Direcționând publicul pe baza cohortei lor generaționale, se creează segmente care împărtășesc similitudini.

Acest lucru susține creare unui mesaj personalizat și relevant care să genereze o legătură directă între indivizi și modul în care acestea se raportează la anumite branduri. Studiile au arătat că strategiile eficiente de personalizare pot îmbunătăți rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS) cu până la 70%. Cu personalizarea, se pot produce reclame care atrag atenția pentru o anumită generație. De exemplu, consumatorii din generația Z ar putea răspunde la utilizarea emoji-urilor și a verbelor specifice vârstei. Baby-boomers, pe de altă parte, vor prefera reclamele care conțin produse pe care le cunosc în lumea reală.

Gen Z (1997–2012)

Cu peste 74 de milioane de copii și adulți tineri, Gen Z reprezintă aproape un sfert din populația SUA. Deși venitul lor disponibil pe gospodărie este la capătul inferior, la 26.565 USD, această generație cheltuiește foarte mult. Gen Z are o putere de cumpărare de 143 miliarde de dolari și reprezintă aproximativ 40% din consumatorii globali în 2021.

Această generație este prima care  crește înconjurată de tehnologie. Sunt remarcabil de cunoscuți din punct de vedere tehnic, conectați și informați: adevărați nativi digitali. De asemenea, au valori, atitudini și obiceiuri de viață distincte. Datorită utilizării  internetului, sunt foarte conștienți de ceea ce se întâmplă în propriile comunități, precum și la nivel global, făcându-i foarte conștienți social. Mulți dintre ei au crescut urmărindu-și părinții care au avut mari lovituri financiare în timpul marii recesiuni și în timpul pandemiei COVID-19.

Comportamentul acestor consumatori

Brandurile sunt importante iar deciziile de cumpărare țin de alinierea dintre valorile mărcii și valorile personale. Gen Z se așteaptă ca mărcile pe care le susțin să ia atitudine în problemele justiției sociale și 89% consideră că mărcile ar trebui să urmărească să facă bine în lume. De asemenea, sunt foarte influențați de comunitățile lor și de oamenii pe care îi admiră, precum vedetele și influencerii. Această generație are o loialitate minimă față de brand – doar 16% cumpără la un singur magazin de îmbrăcăminte. Gen Z are cunoștințe digitale și preferă să fie online. Peste 74% din această generație declară că își petrec timpul liber folosind diferite dispozitive conectate la internet.

Cum ne conectăm cel mai bine la Gen Z?

  • Comunicați valorile brandului  într-un mod personal, printr-o poveste
  • Îmbunătățiți calitatea prezenței în online: conținut dinamic, imagini plăcute din punct de vedere estetic, reclame carusel și videoclipuri. Fiind generația care își petrece cel mai mult timp pe telefon și pe mijloace mobile, M-Commerce a avut un impact considerabil în rândul acestui grup, astfel încât 6 din 10 persoane își fac cumpărăturile folosind telefonul.

  • Gen Z sunt cel mai puțin dispuși din generații să tolereze orice formă de publicitate online. Așadar, trebuie evitate  anunțurile invazive, optând în schimb pe reclame organice care să se potrivească contextului. Utilizarea metodelor de publicitate contextuală vă poate asigura că ajungeți la ele în contextele potrivite.

Marketingul pentru generația Z reprezintă o provocare pentru că necesită crearea de povești, interacțiunea personalizată și alinierea cu anumite valori. Cu toate acestea, odată realizată o strategie de marketing care să indeplinească aceste lucruri, succesul este garantat.

Pregătim o serie de articole dedicate comportamentului consumatorilor din diferite generații pentru a pune în evidență nevoia de aliniere la diferiți consumatori în construirea companiilor de marketing..