Comunitatea OSC-MarketingManager s-a întâlnit pentru a discuta despre diferența dintre un brand puternic și un brand mai puțin eficient și ce legătură are conturarea unei strategii în promovarea strategică a businessului. Invitata ediției, Mihaela Mureșan, Marketing Strategist & Brand Architect, trainer, mentor, Business Consultant și Owner Brand Essence, ne-a povestit despre modul în care vede ea evoluția marketingului și brandului și ne-a oferit sfaturi  despre strategiile pe care trebuie să le punem în aplicare pentru a vedea rezultate tangibile.

Una dintre misiunile mele este să promovez ideea că marketingul are un rol strategic în orice companie. Orice om de business ar trebui să aibă un focus în această zonă.

Mihaela ne-a povestit și despre greșelile care se realizează prin confundarea conceptului de brandul cu elementele și simbolurile  vizuale cum ar fi sigla și culorile și ne-a oferit o definiție a ceea ce reprezintă brandul cu adevărat: Brand-ul ca și concept a trecut printr-o evoluție de-a lungul timpului, dar astăzi se definește ca fiind imaginea pe care o entitate, om sau instituție o generează în mintea unui potențial client, inclusiv relația pe care o creează. Brandul este legat de relația cu clienții.

Dacă un business poate avea succes fără a fi un brand de succes, un brand puternic poate duce businessul la nivelul următor, creând o relație emoțională puternică și de loialitate cu clienții. Această relație poate fi măsurată prin foarte mulți indicatori, precum gradul de notoritetate și nuanțele acesteia, gradul de interes,, mândria, admirația, încrederea, etc.

Un alt subiect abordat în cadrul discuției a fost relația dintre strategia de business sau produs și branding, respectiv marketing. Dacă stabilești ceea ce vrea compania să vândă și să promoveze (care sunt diferențiatorii business-ului), marketingul va veni ca un proces firesc și se va dezvolta spre a îndeplini obiectivele afacerii. Un punct cheie al discuției a fost modul de stabilire al diferențiatorilor: Diferențiatorii sunt totdeauna validați de clienți.

Mihaela ne-a povestit și despre momentul oportun în care ar trebui să facem rebranding: în momentul în care câștigurile obținute de pe urma rebrandingului sunt mai mari decât costurile generate de pe urma rebrandingului. Rebrandingul e recomandat mai ales  atunci când se schimbă modelul de business.

În final, Mihaela ne-a împărtășit impresiile ei referitoare la employer branding. Prin întărirea brandului de angajator companiile atrag talente și potențiali angajați si crește gradul de retenție a acestora în companie. Crearea unui brand de angajator puternic e un proces complex, care evaluează printre altele nivelul de satisfacție al angajaților, identifică motivatorii și criteriile de loialitate. Esența procesului de employer branding este definirea valorii pe care o companie o oferă potențialilor angajați.

Mai multe despre experiența Mihaelei și despre parcursul ei până în prezent puteți citi în interviul acordat MarketingManager aici. Mai multe despre Brand Essence și despre ceea ce face Mihaela și echipa ei găsiți pe https://brandessence.ro/.

Toate subiectele abordate în cadrul întâlnirii comunității OSC-MarketingManager pot fi urmărite și pe Facebook MarketingManager.

Comunitatea OSC – MarketingManager  este dedicată specialiștilor MarCom din diverse domenii de activitate. Aceasta este o comunitate Oameni și Companii. Oameni și Companii – OSC – este un ecosistem avansat de marketing care integreaza peste 100 comunitati business si profesionale si 35 de platforme digitale proprii asociate acestor comunitati. Toate comunitatile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici. Portofoliul OSC: aici.