Comunitatea OSC-MarketingManager s-a întâlnit odată cu începerea toamnei pentru a discuta despre cele mai noi tendințe din lumea e-commerce. Invitata ediției, Mădălina Stănescu, ne-a introdus modul în care vede ea evoluția marketingului online și offine și ne-a povestit despre strategiile de e-commerce.

Prin Optimized, Mădălina și echipa ei oferă soluții și campanii PPC (Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, Bing Ads etc) pentru e-commerce. “Echipa este formată din specialiști PPC și traineri certificați Google, totodată și persoane cu experiență hands-on în e-commerce. În prezent suntem 5 oameni, dar sperăm ca până la finalul anului să fim 6” ne menționează Mădălina.

Am colaborat și colaborăm cu magazine online din diverse domenii de activitate. E important să ai un site de prezentare, oricare ar fi specificul pe care îl vinzi. E bine să te faci vizibil și oamenii să te găsească ușor”ne sfătuiește Mădălina.

Dacă vrem să ne promovăm pe rețelele de socializare, nu este suficient să alegem doar o platformă. Trebuie să realizăm un plan pentru a putea avea interacțiune cu fiecare. Dacă sunt companii care însă au nevoie de rezultate rapide și de conversie imediată în vânzări, prima noastră alegere va fi întotdeauna Google. Utilizatorii vin și caută pe Google anumite cuvinte cheie pe care noi le licităm și ca urmare evidențiem anunțul clientului. Strategia de promovare poate conține la fel de bine și Google și partea de rețele de socializare. Trebuie să avem o strategie și un mix de canale câștigătoare.”

În ceea ce privește bugetul, Mădălina menționează că este important specificul și dorința de promovare a unui magazin, rezultatele pe care și le dorește. Pentru început “ putem să orientăm costurile după prețul per click, după rata de conversie a site-ului până la momentul respectiv și să orientăm dacă un anumit cost poate genera un anumit număr de vânzări. Din experineță, pentru business-urile la început de drum, un buget de 3-5 mii de euro pe lună este un buget cu care o agenție de marketing poate să lucreze.”

Pusă să aleagă între SEO și PPC, Mădălina ne spune că ea mereu va alege să se orienteze pe zona de PPC, fiind ceva ce îi place să facă, dar recunoaște că SEO este un instrument foarte puternic și important “dacă ești dispus să aștepti rezultatele în timp, atunci poți alege promovarea prin SEO, însă dacă vrei să vezi rezultatele chiar de a doua zi, poți alege PPC.”

Mai multe despre experiența Mădălinei și despre parcursul ei până în prezent puteți citi în interviul acordat MarketingManager aici. Mai multe despre Optimized și despre ceea ce face Mădălina și echipa ei găsiți pe https://www.optimized.ro/.

Întâlnirea comunității mai poate fi urmărită pe Facebook MarketingManager aici.

Comunitatea OSC – MarketingManager  este dedicată specialiștilor MarCom din diverse domenii de activitate. Aceasta este o comunitate Oameni și Companii. Oameni și Companii – OSC – este un ecosistem avansat de marketing care integreaza peste 100 comunitati business si profesionale si 34 de platforme digitale proprii asociate acestor comunitati. Toate comunitatile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici. Portofoliul OSC: aici.