Comunitatea OSC-MarketingManager a întrebat 100 de specialiști marcom cum intenţionează să utilizeze în viitorul apropiat webinariile/evenimentele online şi evenimente offline ca instrumente de marketing, având în vedere impactul pandemiei Covid. Specialiștii marcom care au completat chestionarul activează în diverse domenii: retail, educație, medical și farmaceutic, e-commerce, advertising, IT.

Deși lucrurile par să revină la normal, în multe domenii de activitate online- ul va rămâne clar prezent și în 2022.

Despre media de participare la evenimentele online în domeniul de activitate până în prezent, majoritatea (45%) declară că numărul a fost destul de scăzut, cu o participare medie de 10-50 de persoane. Acest lucru s-a datorat în primul rând exploziei de evenimente online care a avut loc în perioada de vârf a pandemiei. Clienții au început să fie mai selectivi în ceea ce privește participarea și să aleagă doar evenimentele cu valoarea cea mai mare pentru ei. Cu toate acestea, putem observa și rate de peste 100 de participanți (12% din respondenţi declară că evenimentele lor au avut între 100-500 participanți logați), în timp ce 7% afirmă că evenimentele lor au atras și peste 500 înregistrări.

Despre numărul de webinarii organizate în 2020-2021 cu obiective de generare leaduri, PR/advocacy și retenţie/loializare, mai mult de jumătate s-au limitat la organizarea a 1-5 webinarii (54%), 29% au avut până la 10 evenimente găzduite în online, în timp ce doar 7% au avut 20 sau mai multe.

Cu toate acestea, evenimentele online vor reprezenta un trend ascendent și în continuare. 35% din cei care au completat chestionarul consideră că vor continua să folosească webinariile ca instrument de atragere a noilor clienți, în timp ce 25% le vor folosi pentru a loializa clienții existenți. 15% folosesc acest instrument pentru a promova brandul de angajator, dat fiind tendința de externalizare a activităților de marketing și promovare din cadrul companiilor cu activități distincte. 14% vor utiliza webinariile pentru advocacy, CSR și PR, în timp ce 11% vor dedica evenimentele online pentru echipă, training, management financiar și suport pentru zona de HR, incluzând atragerea de candidați pentru joburile deschise.

Comunitatea OSC-MarketingManager face parte din ecosistemul de +120 comunitati business si profesionale si platforme digitale asociate dezvoltat de Oameni si Companii. Oameni și Companii – OSC – este un ecosistem avansat de marketing care integreaza peste 120 comunitati business si profesionale si 35 de platforme digitale proprii asociate acestor comunitati. Toate comunitatile OSC: aici. Toate platformele OSC: aici. Portofoliul OSC: aici.