Conținutul Evergreen este conținutul continuu relevant și care rămâne „proaspăt” pentru cititori, indiferent de anotimp sau perioada de timp, la fel cum copacii care nu își pierd niciodată frunzele. În ceea ce privește valoarea, conținutul nu pierde niciodată un nivel rezidual de trafic.

Pentru a clarifica mai bine ce tip de scriere este considerat evergreen, putem examina ce tip de conținut nu sunt în mod specific evergreen:

  • Articole de știri
  • Statistici sau rapoarte numerice care sunt susceptibile să se schimbe și să nu mai fie actualizate
  • Piese despre o anumită vacanță sau anotimp
  • Articole axate pe o tendință actuală sau o modă a culturii pop
  • Ultimele tendințe vestimentare și modă

Conținutul Evergreen nu are (practic) nicio dată de expirare și, în mod ideal, își va păstra valoarea pe termen lung. Orice scris despre alegerile prezidențiale din acest an, de exemplu, nu este conținut veșnic verde, deoarece va deveni învechit peste șase luni de acum și multe cuvinte cheie asociate cu acest subiect vor ajunge în cimitirul Google și niciodată căutate din nou.

Printre câteva formule de conținut evergreen care pot fi folosite includem listele, sfaturi, tutoriale, intrări de tip enciclopedie, recenzii despre produse, videoclipuri, etc.

Scrierea în aceste formate nu face ca materialele de marketing să devină evergreen, dar aceste structuri tind să funcționeze bine. Videoclipurile sunt deosebit de eficiente atunci când trebuie să ilustrați cum să faceți ceva. Dacă videoclipurile nu sunt posibile, vă recomandăm să folosiți o serie de imagini (fotografii sau ilustrații, diagrame etc.).

Desigur, este important să abordați subiecte relevante pentru afacere. Dacă vindeți rechizite de birou, subiectele relevante evergreen pot include „cum să vă mențineți biroul organizat” sau „diferite tipuri de pixuri și când să le utilizați”. Dacă doriți să generați clienți potențiali pentru afacerea de amenajare a teritoriului, o postare despre tipurile de plante care funcționează cel mai bine într-un anumit climat ar funcționa ca un articol de tip evergreen.

Problema generării de  astfel de idei este că de multe ori se simte ca și cum cele mai bune subiecte au fost deja tratate, poate chiar în exces. În acest caz, cheia va fi să adăugați un punct de vedere unic la un subiect popular sau să mergeți mai adânc și să oferiți detalii suplimentare. Căutați cuvinte cheie care nu au o concurență foarte ridicată. Dacă aveți o anumită piață de nișă, puteți constata că există mai puțin conținut pe web despre subiectul pe care doriți să îl abordați, ceea ce îl face mai valoros.

Conținutul Evergreen este o parte valoroasă a unei bune strategii de marketing a conținutului pentru web, dar devine și mai puternic atunci când este combinat cu tehnici SEO. Trebuie luate în considerare și cuvintele cheie asociate cu conținutul evergreen creat. Chiar și cea mai durabilă piesă veșnică nu merită mult dacă oamenii nu caută subiectul respectiv. De aceea este important să vă că urmați tehnici SEO de bază, cum ar fi optimizarea cuvintelor cheie pe pagină, folosirea textul alternativ pentru imagini și inclusiv butoanele de partajare socială. Cu cât articolul este mai ușor de găsit, cu atât mai mult poate fi văzut, partajat și legat, conducând traficul pentru lunile sau chiar anii următori.

Valoarea unei postări evergreen este că are potențialul de a continua să aducă trafic pe site timp de mai multe luni sau chiar ani în viitor, dacă este construit corect. Cea mai bună strategie de marketing pentru conținut se bazează pe o combinație atât de articole de actualitate, cât și de postări de lungă durată.