Nu există prea multe lucruri neschimbate în lume, cel puțin temporar, din cauza COVID-19. Acest lucru este valabil mai ales în retail, care a trebuit să se adapteze într-o varietate de moduri. Brandurile încă testează cum este mai bine să te poziționezi sau să adaptezi tacticile de marketing în aceste timpuri.

Un mod de a pivota rapid aceste strategii este prin încorporarea de conținut generat de utilizator în campanii. Solicitând consumatorilor fotografii și videoclipuri folosind produsele brandurilor în moduri distractive, creative, se pot crea campanii de marketing relevante, antrenante, care să consolideze și relațiile cu promotorii mărcii care postează conținutul. Mai jos sunt câteva exemple bune de campanii pe care brandurile le derulează chiar acum folosind fotografii sau videoclipuri ale clienților.

IKEA – #ShowYourInnerShelves

Tot acest timp pe care îl petrecem acasă concide cu perioada în care oamenii își fac curățenie în case.  IKEA îi încurajează pe toți să-și afișeze cu mândrie munca pe rețelele de socializare folosind hashtag-ul #ShowYourInnerShelves. Ei cer clienților să posteze o poză cu rafturile, sertarele și dulapurile pe Instagram pentru a avea șansa ca fotografia să fie preluată pe pagina oficială.

David’s Bridal – #DBLoveStories

Datorită măsurilor de distanțare socială, aproape orice este anulat – inclusiv nunțile. După câteva luni de planificare, mii de dolari plătiți în avans și o multitudine de aranjamente de călătorie efectuate, este sigur că multe mirese și mulți miri vor fi devastați. În timp ce unii au optat pentru amânare, alții continuă cu nunțile lor, deși într-o manieră modificată. David’s Bridal a început să colecteze fotografii de la nunțile de acasă și să le posteze pe contul lor de Instagram, folosind hashtag-ul #DBLoveStories. De asemenea, ei publică o postare pe blog care abordează în detaliu fiecare cuplu și povestea lor.

Lowe’s – #BuildThanks

În toată lumea, oamenii fac tot ce pot pentru a ajuta și a mulțumi angajaților din sănătate și lucrătorilor esențiali care se află în prima linie. Există o varietate de modalități de a da o mână și de a-ți arăta sprijinul. Lowe a dorit să împărtășească câteva moduri simple prin care clienții lor își pot folosi abilitățile de bricolaj pentru a oferi recunoașterea atât de necesară eroilor care își riscă viața. Aceștia au scris un blog cu instrucțiuni despre cum se pot crea diferite proiecte care pot fi afișate pe ferestrele de acasă și pe peluzele din față pentru a mulțumi angajaților din sănătate. De asemenea, îi încurajează pe cei care realizează proiectele să le posteze pe rețelele sociale folosind hashtag-ul #BuildThanks.

Jack Daniel’s – Cu dragoste, Jack

Conținutul generat de utilizator nu trebuie doar să fie rezervat doar campaniilor de social media; acesta poate fi folosit și în publicitatea. Brandul de whisky Jack Daniel’s a lansat o campanie de promovare a unui mesaj pozitiv pentru vremurile pe care le trăim. Au colectat o varietate de clipuri cu oameni care socializau păstrând distanța socială, de la jocul tic-tac-toe de o parte și de alta a unei uși glisante, până la jocul de șah prin video. Campania dă un sentiment de solidaritate, întrucât cu toții găsim modalități de a rămâne conectați în timp ce stăm separați, în siguranță.

Buffalo Wild Wings — #SportsLiveOn

Au trecut aproximativ două luni de la ultimul meci al unei ligi profesioniste, în orice sport, iar unii au decis să facă ceva cu această absență. Buffalo Wild Wings muncește din greu pentru a da la televizor – în ultima lor campanie, au răscolit internetul și au descoperit câteva modalități cu adevărat unice în care oamenii înlocuiesc sporturile live. De la jocul unei versiuni modificate de golf, în care fiecare „gaură” este un obiect diferit al gospodăriei, până la o redare a baschetului în care coșul este un coș de gunoi, iubitorii de sport devin creativi și folosesc hashtag-ul #SportsLiveOn.

Sursa