Pandemia Covid-19 este o perioadă complicată pentru toată lumea, care a eliminat practic barierele dintre timpul personal și job, dintre birou și biroul de acasă. Așa a descris prezentul Cosmin Pătlăgeanu, Marketing Director, RINF TECH, într-un inteviu pentru MarketingManager.ro. De aici și sugestia adresată cititorilor: ”să căutăm puțin timp să ne deconectăm, să respirăm, să dăm un răgaz creierului să vină cu idei noi, proaspete”.

De la tehnologie și inginerie, la scris

Cosmin Pătlăgeanu lucrează într-o companie specializată în tehnologie și inginerie, fiind pasionat de scris: ”Am o pasiune pentru scris, iar unul dintre proiectele personale a fost să aduc cumva oamenii care își propun să intre mai mult în zona de Inbound Marketing, dar nu știu de unde să înceapă, mai aproape de primul lor proiect. Este scrisă din experiență, am zis și despre reușite, și despre lucrurile care au mers prost. Este o introducere aplicată în domeniu, teorie se găsește peste tot. Practic, este ce mi-aș fi dorit să găsesc, când am început primul meu proiect pe zona de Inbound. Mă gândesc să scriu și despre Employer branding, am niște povești grozave, care sigur ar prinde bine. Simt nevoia de a împărtăși din experiență, sunt multe proiecte bune și reușite în care am fost parte, atât local, cât și prin alte zone. Mi se pare că noi, românii, în primul rând, și noi, oamenii de marketing, în al doilea rând, suntem cam modești și uităm să ne bucurăm și să sărbătorim reușitele.”

Marketing aparte

Potrivit lui Pătlăgeanu, zona de servicii a companiei sale are niște particularități, ca atare și tacticile și abordările din perspectiva marketing-ului sunt diferite: ”Ciclul de achiziție, de exemplu, are, în mod obișnuit, o durată între 3-12 luni, semnificativ mai lung față de produs. Valorile contractelor sunt mult mai mari, echipa de achiziție este mai amplă – de cele mai multe ori, nu este decizia unui singur om, iar profilele lor sunt diverse – oameni tehnici, reprezentanți ai departamentelor de achiziții, consultanți etc. Ca lucrurile să se mai complice puțin, avem și situația generată de răspândirea virusului. Strategia era axată pe conținut, plecând de la modul în care se fac achizițiile în mod obișnuit – etapele de educare, validare, astfel ca, la momentul  selecției furnizorului, să fii pe lista scurtă. Ținând cont că, probabil, cel puțin la 60% din procesul de achiziție este derulat fără ca furnizorul să știe – este muncă de research a clientului, trebuie să fii sigur că te regăsești printre cei pe care îi are în vedere pentru eventuala colaborare. Faptul că furnizorul nu știe cu precizie cine îi vizitează site-ul, în ce etapă a procesului de achiziție se află, dacă are sau nu intenția de a cumpăra, adaugă o serie de necunoscute. Sigur că soluțiile de automatizare furnizează o serie de informații care să facă puțin lumină, dar o bună parte din acest proces este anonim.”

Zonele de Inbound și Customer Experience, prioritare

”Pentru noi, zonele de Inbound și Customer Experience au fost și rămân prioritatea, pe zona de B2B. Au fost momente în care publisherii tradiționali au respins, din principiu, orice mutare către online, anunțând că presa quality este doar tipărită sau TV. Acum, mulți dintre ei au dispărut sau sunt o variantă online a ce erau, iar conținutul din quality s-a transformat într-o colecție palidă de clickbaits. Cititorii sau utilizatorii însă nu au dispărut, ci pur și simplu au făcut tranziția la un alt mediu, mai ușor de accesat, mai disponibil, care condensează content. Cred că și în viitor lucrurile vor sta la fel, va ține de abilitatea brandurilor de a înțelege cine este audiența și unde își petrece timpul. Dacă oamenii vor merge în online, brandurile care vor să supraviețuiască vor merge în online. Dacă dimpotrivă, clienții stau offline, atunci acolo trebuie abordați”, a mai arătat Directorul de Marketing.

Focus pe crearea de conținut

”Discutam recent cu colegi, clienți despre evenimente și cum s-au mutat online și experiența pe care o livrează. Pentru unii a fost în regulă, nu le-a lipsit dimensiunea fizică a lucrurilor. Pentru mulți alții, în schimb, nu a fost la fel, deși transferul de informație s-a întâmplat, interacțiunea lipsește. Ne va mai lua ceva timp să ne obișnuim. Dar, revenind la echilibru, aș pleca mai degrabă de la înțelegerea profundă a target-ului, media prin care să comunici cu el urmează să fie descoperită ulterior și relativ ușor. Avem un focus pe zona de Inbound, pe creare de conținut. Vom merge și mai în detaliu, cu informație mult mai precisă și mai tehnică pentru fiecare dintre cei pe care îi targetăm. Dacă este ceva schimbat semnificativ în perioada aceasta, este faptul că asistăm la un zgomot de fond incredibil – zeci de webinarii, demonstrații, call-uri, conferințe, conținut irelevant, fake news. Să navighezi în astfel de ape tulburi necesită efort chiar și pentru cei care sunt obișnuiți să identifice astfel de zgomot, pentru ceilalți este și mai greu. Ne propunem un mesaj foarte concret, care să se remarce în aglomerație”, a mai arătat Pătlăgeanu.

Proces de rebranding și campanii de marketing

Potrivit acestuia, compania trece printr-un proces de rebranding, cu tot ce presupune el – de la identitate vizuală, la website, conținut, CX: ”Este un privilegiu pentru mine, fiind al doilea proiect de o astfel de anvergură și sunt sigur că o să iasă cel puțin la fel de bine. Una dintre zonele la intersecția departamentelor este cea de Employer Branding, iar aici avem o campanie recentă care a fost foarte bine primită și care a ajutat mult în zona de recrutare. Se cheamă simplu #peopleofmanytalents și este o recunoaștere a faptului că suntem mai mult decât profesioniștii care livrează, suntem jucători de golf, navigatori, chefs, părinți, etc. Rinf Tech este un mediu bun pentru cei cu multe talente, pe lângă faptul că le încurajează, le și susține. Un exemplu foarte concret este colegul nostru care, printre altele, este campion la Jiu Jitsu. Este și un designer de excepție, iar lista poate continua.”

Despre RINF TECH

Este o companie specializată în tehnologie și inginerie, facilitând dezvoltarea prin transformare digitală a companiilor, realizând integrarea hardware-software, prin servicii și produse digitale inovative. Cei peste 400 specialiști RINF TECH livrează produse și servicii digitale inovatoare pentru clienți internaționali, reușind să balanseze expertiza tehnică și cunoașterea aprofundată a domeniului abordat.

Compania este specializată în dezvoltare de software pentru sectorul automotive, aplicații pentru companii angajate într-un proces de transformare digitală, cercetare și dezvoltare AI, precum și robotică.

Fondată local, dezvoltată global, RINF TECH este o organizație antreprenorială românească, ce s-a extins în Europa, cu patru centre de dezvoltare în București, Kiev, Sofia și Timișoara, având totodată prezență în Regatul Unit, Germania și Franța.

RINF TECH a dezvoltat propriul produs, MATT, bazat pe strategia de extindere a capacităților R&D și de robotică. Robotul MATT este o soluție completă de testare a dispozitivelor cu input fizic, precum touchscreen-uri și butoane.