Cred că principala calitate a unui om de marketing este curiozitatea. Dorința de a afla ceva nou îți deschide perspective noi, de unde pornesc noi oportunități, asftel încât, atunci când te uiți de unde ai plecat, ai senzația că ai parcurs un drum foarte interesant.” Așa a descris, pentru MarketingManager.ro, Cristina Vrânceanu, Marketing Manager, Sypher Solutions, soluția succesului pentru un bun om de marketing.

Despre începuturi

”Eu am terminat Facultatea de Jurnalistică. În timpul facultății, am lucrat în presă, dar apoi m-am simțit atrasă de zona de comunicare. Așa că primul meu job a fost de PR Specialist. Și următorul. Am scris multe tipuri de conținut, pentru canale diferite, am organizat evenimente, m-am ocupat de tot ceea ce înseamnă comunicare externă și internă. Apoi, tot curiozitatea m-a îndreptat spre zona de marketing. Le trimiteam clienților diverse mesaje și informări, discutam cu ei la evenimente, așa că am vrut să aflu mai multe despre ei: Ce nevoi au? Pe ce criterii aleg serviciile pe care le achiziționează? Așa am ajuns la segmentare, la buyer persona, dar și la produs, la poziționare, la mesaje cheie pentru audiența selectată. Din zona de execuție, am evoluat către zona de concept și strategie. Am avut norocul, de-a lungul timpului, să fac echipă cu oameni grozavi, creativi și foarte bine pregătiți”, a povestit Cristina Vrânceanu.

Perspectiva

În dezvoltarea sa profesională nu a urmărit doar o evoluție pe verticală: ”Mereu m-a interesat să am o perspectivă cât mai amplă, să înțeleg cum se petrec lucrurile pe fiecare palier în zona de marketing și comunicare (marcom). Domeniul marcom e unul complex și, probabil și din acest motiv, sunt voci care susțin specializarea pe o anumită componentă. Această abordare aduce, cu siguranță, o serie de beneficii – în definitiv, e destul de veche disputa dintre abordarea generalistă și cea (hiper)specializată, ambele poziții fiind susținute cu studii și exemple documentate. Dar eu recunosc că am preferat abordarea multi-disciplinară, generalistă, în zona de marketing și comunicare. Mi-a plăcut să colecționez experiențe și abilități diverse, așa că, de-a lungul timpului am făcut și comunicare, și campanii digitale și partnership marketing. Ce cred eu că am câștigat ca urmare a acestei abordări? Capacitatea de a vedea imaginea de ansamblu – și nu doar o bucățică din ea – și o înțelegere end to end a întregului proces de marketing și comunicare.”

Abilitatea de a uni puncte și de a crea legături

Din amalgamul de proiecte și experiențe, Vrânceanu a arătat că ”s-a născut abilitatea de a uni puncte și de a crea legături care nu se văd la prima vedere”.

”Tot curiozitatea și dorința de a face lucruri noi mi-au purtat pașii prin domenii diverse: industria auto, consultanță, fintech, tehnologie & IT. Similar, am lucrat pentru mai multe tipuri de organizații: jucători locali, multinaționale, startup-uri. Toate au specificul lor, proceduri și moduri diferite de lucru și particularități, în ceea ce privește abordarea funcției de marketing. În fiecare organizație, am desfășurat proiecte diferite și din fiecare am învățat câte ceva. Cu siguranță, detest plafonarea. Când simt că lucrurile devin prea confortabile, îmi place sa trec la următoarea provocare”, a mai spus Cristina Vrânceanu.

Marketing într-un startup

În Sypher, a spus că se simte “omul cu o mie de fețe”: ”Viața de marketer într-un start-up e dinamică și ai sentimentul ca nu te plictisești niciodată. În activitățile de zi cu zi, îmi e solicitată atât latura creativă, cât și cea analitică, ceea ce mi se pare grozav. Îmi place că pot să experimentez idei noi, lucru ce îmi hrănește atât curiozitatea, cât și dorința de a învăța.”

Proiectul la care lucrează în prezent este lansarea Asistentului Virtual GDPR Sypher, o aplicație care oferă instrucțiuni pas cu pas pentru documentarea conformării cu cerințele GDPR, dezvoltat pentru a răspunde provocărilor practice, cu care se confruntă, în viața reală, echipele de conformitate GDPR.

În cazul unui startup, i se pare important ca omul de marketing să poată combina cele două canale semnalate și de Neil Patel: Content Marketing și PR.

”Marketingul prin conținut este partea cea mai dragă mie din spectrul de marketing. Capacitatea de a crea o poveste convingătoare, cu sens, este una dintre abilitățile cele mai valoroase ale specialiștilor în marketing. Oamenii au nevoie de povești relevante, în special, în momentele grele. Actualul context este un bun moment pentru branduri și companii să-și modeleze povestea, să ofere speranță, solidaritate, o formă de sens. Companiile care vor reuși să facă asta vor avea de câștigat, pe termen lung”, a mai spus Vrânceanu.