Comerțul electronic L’Oréal aproape s-a dublat în timpul pandemiei, deoarece cumpărătorii caută produse de înfrumusețare online.

L’Oréal și-a reinventat modelul de marketing, adoptând tehnologia digitală și de frumusețe de câțiva ani, ceea ce înseamnă că era deja într-o poziție bună pentru a se adapta la noile cerințe ale consumatorilor când a lovit pandemia de coronavirus, afirmă Lubomira Rochet, Chief Digital Officer.

Lubomira a sosit în companie acum cinci ani, cu misiunea de a ajuta compania de frumusețe să construiască branduri care să fie „puteri sociale și digitale”. Covid-19 a accelerat aceste planuri, comerțul electronic reprezentând acum 25% din veniturile companiei.

„Am făcut în opt săptămâni ceea ce, anterior, a durat trei ani, dublând vânzările electronice de la 18% la 34%, vârful din aprilie”, a afirmat Rochet.

În Marea Britanie, vânzările online au crescut cu 71% din martie, Rochet menționând că „dacă comerțul electronic ar fi o țară, ar fi cea mai mare țară a noastră”.

„Digitalul ne-a ajutat să suportăm furtuna cauzată de Covid-19 și suntem mai în avans decât am fi putut prezice”, a spus ea. „Covid-19 este cel mai mare accelerator de capabilități digitale, dar și cel mai mare test de stres.”

În timp ce multe branduri au renunțat la cheltuielile de marketing atunci când a lovit Covid-19, L’Oréal și-a schimbat cheltuielile. În vârful crizei, cheltuia 77% din bugetul media în digital.

„Multe companii au decis să renunțe la media, noi am continuat să trecem rapid de la offline la online”, a explicat Rochet.

Călătoria de transformare a L’Oréal
Covid-19 a accelerat transformarea digitală, dar L’Oréal era în această călătorie de câțiva ani. Călătoria a inclus recrutarea a 3.000 de experți în domeniul digital în întregul grup, cu intenția ca acest lucru să-i ajute pe actualii angajați să gândească mai întâi digital.

„Acum suntem o companie digitală care construiește din start. Trebuie să fii obsedat de măsurare, excelență și comunicare ”, a declarat ea.

Privind spre viitor, Rochet a spus că cel mai important aspect al marketingului va fi „construirea frumuseții și divertismentului”. Ea a explicat: „Jocurile și live streaming-ul rescriu lumea cumpărăturilor de frumusețe pentru generațiile de dincolo de Generația Z și nu numai. Acesta este comerțul social. ”

Compania încearcă să atragă mai mult utilizatorii de social media. Chiar în această lună, a lansat o linie de make-up virtual, ce se poate utiliza pe Zoom, Snapchat, TikTok și alte platforme.

Sursa