Psihologia culorii este un domeniu de cercetare care analizează modul în care culorile ne influențează comportamentul și luarea deciziilor. Atunci când sunt utilizate în marketing, de exemplu, diferite culori pot avea impact asupra modului în care cumpărătorii percep un brand.

Pentru că atunci când luam decizii de cumpărare ne folosim de toate simțurile disponibile, publicitatea se folosește extrem de mult de acest lucru iar printre primele artificii pe care le utilizează au în centru culorile. Înțelegerea modului în care funcționează culoruile nu este doar pentru artiști. Oricine din domeniul marketingului trebuie să înțeleagă elementele de bază ale teoriei culorii, deoarece sunt informații care pot fi folosite la promovarea conținutului, produselor și serviciilor.

Cei de la coschedule.com prezintă în detaliu rolul fiecărei culori în parte și cum ar trebui să le asociem pentru a putea obține rezultatele cele mai bune.

Potrivit Institutului pentru Cercetarea Culorilor, oamenii iau o decizie despre un conținut sau un produs în  maxim 90 de secunde. Până la 90% din această decizie este influențată de culorile pe care le văd. Potrivit altor surse, culorile afectează rata de conversie semnificativ: până la 85% dintre consumatori decid ce să cumpere bazat pe culorile produselor, iar reclamele color sunt recunoscute cu 26% mai des decât anunțurile alb-negru. De fapt, culoarea îi ajută pe oameni să vă recunoască marca cu până la 80%.

How Colors Affect Conversion Rate

Culorile s-ar putea să nu pară atât de importante la prima vedere, dar reprezintă un element important în strategia de promovare.