La începutul anului trecut, înainte de venirea oficială a pandemiei, Ana-Maria Doxan considera că puterea suverană din marketing, publicul, cere companiilor nu doar un portofoliu de produs, ci să livreze soluții și acțiuni pentru problemele și dezvoltarea socială. „Acest marketing societal, cizelat de viteza interacțiunii digitale consumator – companie a ultimului deceniu, cu deschidere spre identificarea și acoperirea nevoilor societății pe termen lung, are acum rolul de a ajuta consumatorul să-și formeze o optică asupra consumului durabil, de a livra informația solicitată și de a demara, nu doar de a susține, programe cu rol și implicare socială”, susținea Ana-Maria Doxan, Consumer Insights Manager & eBusiness Manager South East Market Nestlé.

În prezent, Nespresso colaborează cu peste 110.000 de fermieri în 12 țări producătoare de cafea, prin intermediul unui program care sprijină fermierii prin investiții în infrastructură și în comunitățile lor, politici de plată şi programe de formare și asistență tehnică menite să asigure practici agricole sustenabile şi eficiente. Acestea asigură îmbunătățirea productivității plantațiilor de cafea și obținerea sustenabilă a cafelei de cea mai înaltă calitate, potrivit oficialilor. În plus, Nespresso a ales aluminiul pentru realizarea capsulelor deoarece oferă, potrivit informațiilor oferite de către reprezentanții grupului elvețian, o barieră sigură în calea aerului şi a luminii – care pot oxida cafeaua proaspăt prăjită, știrbindu-i proprietăţile organoleptice – dar și pentru că este un material reciclabil. „Nespresso reciclează capsulele de cafea utilizate în toate țările în care este prezent în mod direct, inclusiv în România, unde am introdus propria infrastructură de colectare și reciclare a capsulelor de cafea. Avem capacitatea de a colecta și recicla toate capsulele de cafea pe care le comercializăm, iubitorii cafelei Nespresso aducându-ne  capsulele utilizate în magazinele noastre sau trimiţându-le prin curier”, adaugă Ana-Maria Doxan, care recunoaște astfel rolul esențial pe care programul de reciclare a capsulelor Nespresso îl reprezintă în cadrul platformei de sustenabilitate. „Dar există în plan și alte proiecte de amploare ce vor fi implementate anul acesta. Unul dintre acestea are în prim plan exploatarea durabilă a aparatelor de cafea, deoarece dacă reuşim să creştem durata de viaţă a espressoarelor noastre, reuşim să conservăm energia folosită în timpul producţiei acestora.”

La nivel internațional, Nespresso a anunțat la finalul lunii martie investiții de peste 105 milioane de euro în dezvoltarea capacității de producție. Potrivit lui Guillaume Le Cunff, CEO-ul Nespresso, procesul de extindere va consta în mărirea capacității logistice, dar și extinderea centrului de distribuție din Avenches (Elveția). În plus, vor exista trei linii noi de producție. Investiția în centrul de producție din Avenches va fi demarată în luna iulie a acestui an. Cele trei noi linii de producție vor fi operaționale până în martie 2022. Adică vor fi gata în anul în care va fi îndeplinit angajamentul Nespresso privind amprenta neutră de carbon pe întreg lanțul de la arborele și bobul de cafea până în ceașca de espresso.

Articolul poate fi accesat integral pe Forbes România.