Ne aflăm în mijlocul erei digitale și ne îndreptăm spre era tehnologiei inteligenței artificiale (AI). În timp ce majoritatea dintre noi asociem AI cu robotica, această inovație tehnologică este utilizată în diferite aspecte ale vieții. Produsele secundare ale tehnologiei AI variază de la asistenți personali vocali precum Alexa, Siri la rețele neuronale precum DeepMind de la Google. Inteligența artificială este integrată în diverse procese de afaceri, inclusiv cercetare și dezvoltare (R&D), vânzări, marketing și finanțe.

Potrivit Forbes, adoptarea AI și a învățării automate (ML) în cercetare și dezvoltare a fost cea mai rapidă mișcare în departamente în 2019. Mai mult, marketingul și vânzările utilizează AI și ML, astăzi, mai mult decât orice alt departament din companie.

Potrivit lui Gartner, 80% din tehnologie va fi dezvoltată pe o fundație AI până în 2021. Deoarece AI devine din ce în ce mai proeminentă în diferite industrii, are un impact asupra specialiștilor în marketing în moduri subtile care s-ar putea să nu fie încă evidente pentru ei.

AI în marketing a devenit, de asemenea, un subiect fierbinte. A fost discutat în numeroase evenimente și reuniuni la nivel înalt în ultimii câțiva ani de către diferite grupuri de experți în marketing. Recent, a fost pe agenda BrandWagon Conclave 2020 cu tema „Cum ajută AI și ML brandurile să optimizeze marketingul”.

Câteva exemple de moduri în care AI poate susține specialiștii în marketing 

Instrumentele AI permit strategilor de conținut să definească strategii de SEO și cuvinte cheie, să îndeplinească sarcini legate de SEO, cum ar fi auto-optimizarea paginilor mobile și remedierea conținutului duplicat. AI poate, de asemenea, să ofere asistență specialiștilor în activități precum crearea de conținut de bază pentru rețelele sociale și elaborarea de linii de subiect de e-mail.

Starbucks se numără printre mărcile care utilizează eficient AI. Starbucks folosește analize predictive pentru a oferi marketing personalizat clienților săi, cum ar fi băuturile recomandate atunci când vizitează magazinele Starbucks locale.

Big data a devenit un atu esențial pentru marketing. Seturi mari de date care dezvăluie asocieri, tendințe și modele care ajută marketerii, designerii și restul echipelor de conținut să creeze și să implementeze o strategie solidă de marketing.

Unul dintre cele mai discutate produse de AI în marketing este o perspectivă fiabilă asupra personei (n.r. tipologiei) cumpărătorului. Aceste reprezentări financiare ale cumpărătorilor sau clienților ajută companiile să ia decizii de marketing bine informate.

Un studiu de caz a descoperit că un site web construit pe persona cumpărătorilor săi a avut ca rezultat o creștere cu 900% a duratei vizitei și o creștere cu 171% a veniturilor generate de marketing. Simularea AI și tehnicile de modelare aduc o imagine clară a psihologiei și a comportamentului de cumpărare al cumpărătorilor.

Anul acesta, în 2020, AI și ML sunt de așteptat să aducă context și relevanță fiecărui brief de marketing. Utilizarea AI și ML a permis companiilor să îmbunătățească poziționarea mărcii, să furnizeze o comunicare strategică și direcționată, în afară de îmbunătățirea experienței consumatorilor. Mai important, AI a permis mărcilor să devină mai relevante pentru consumatori. O cercetare recentă arată că 85% dintre specialiștii în marketing care folosesc AI cred că aceasta va genera creșterea veniturilor cu două cifre în termen de doi ani.

Pe măsură ce companiile se confruntă cu îmbunătățiri ale performanței și eficienței lor cu ajutorul AI, investesc și o explorează mai mult. Iată unele dintre cele mai recente inovații care se întâmplă în AI pentru industria de marketing.

Pegasystems

Pe 29 septembrie 2020, Pegasystems a introdus Value Finder cu capabilități bazate pe AI pentru a interacționa mai bine cu clienții neglijați cu mesaje și oferte concepute pentru nevoile lor specifice. Este o parte a centrului de decizie pentru clienți Pega. Value Finder ajută companiile să furnizeze tuturor clienților implicare 1: 1, asigurându-se că acești clienți subimplicați primesc oferte și mesaje mai relevante.

Centrul de decizie pentru clienți Pega servește ca un „creier” permanent, oferind AI centralizat în toate punctele de contact cu clientul, atât de intrare, cât și de ieșire, pentru a optimiza fiecare interacțiune și a maximiza valoarea clientului. Analiza predictivă și gestionarea deciziilor clienților permit companiilor să prezinte informații unice și să recomande următoarea cea mai bună acțiune în timp real în timpul fiecărei etape a călătoriei clienților, de la marketing la vânzări, până la serviciul și păstrarea clienților.

Mailchimp

Pe 22 septembrie, Mailchimp a lansat un set de noi instrumente bazate pe AI, pe măsură ce își continuă transformarea într-o platformă de marketing. Noile instrumente și funcționalități lansate de Mailchimp includ recomandări de produse personalizate pentru cumpărători și instrumente de prognoză pentru direcționarea comportamentală, pentru a vedea ce utilizatori au cea mai mare probabilitate să facă o achiziție. Această ultimă lansare a inclus și instrumente și anume, Recomandări inteligente, Următoarea cea mai bună acțiune, Subject Line Helper, Recomandări de produse personalizate, Probabilitatea de cumpărare, G-Suite Add-On etc.

IBM

Pe 5 octombrie, IBM a adus AI la scară largă pentru industria de marketing și media. IBM a lansat trei noi produse pentru a le adăuga la suita sa în creștere de soluții de inteligență artificială (AI) pentru mărci și editori. Aceste noi capacități sunt concepute pentru a permite mărcilor să ajungă la clienți, luând în considerare confidențialitatea utilizatorilor.

Suita de soluții IBM Watson Advertising utilizează inteligența artificială pentru a ajuta clienții să ia decizii informate și bazate pe date. Capabilitățile noi lansate cu AI includ: extensii pentru IBM Watson Advertising Accelerator, IBM Watson Advertising Attribution, IBM Watson Advertising Predictive Publics cu Watson Advertising Accelerator existent, Watson Advertising Social Targeting with Influential și Watson Advertising Weather Targeting etc.

Concluzii

Inteligența artificială (AI) este încercată și testată în marketing la o scară foarte mare pentru a-și valorifica avantajele și pentru a spori capacitățile industriei martech.

Este un moment perfect pentru fiecare organizație să înceapă să integreze AI în funcțiile lor de marketing, cu pași mici, astfel încât să nu rămână nimei în urmă, și chiar și industria martech-ului să aibă șansa de a alege cele mai bune dintre cele mai bune tehnologii pentru a le folosi în viitor.

Sursa