În timpul carantinei, TikTok a crescut în popularitate și s-a estimat că va atinge 800 de milioane de utilizatori activi lunari. Iar din cercetări rezultă că platforma va deveni tot mai puternică.

Într-un sondaj în Marea Britanie, 54% dintre respondenți au declarat că vor continua ritmul de utilizare a platformei în următoarele șase luni, în timp ce 33% vor mări timpul de utilizare a platformei. Doar 13% dintre utilizatorii TikTok din prezent consideră că utilizarea lor se va reduce. Mai mult, TikTok a devenit un loc important unde consumatorii descoperă branduri: 79% dintre respondenți au afirmat că au descoperit noi branduri prin TikTok, în timp ce 54% au achiziționat un brand după ce l-au văzut pe platformă.

Puterea TikTok de a stimula achizițiile a fost văzută la începutul acestui an, când utilizatorii s-au îndrăgostit de cupele de înghețată japoneză Little Moons. Mersul către „marele Tesco în căutarea Little Moons” a devenit o manie atât de mare încât a crescut vânzările cu peste 1.000%.

Ce date demografice pot atinge brandurile pe TikTok?
TikTok este adesea considerată o platformă a Generației Z, dar nu este exclusiv pentru tineri; 43% dintre respondenții la sondaj aveau vârsta de peste 25 de ani. Ce este interesant este că acesta este publicul care prezintă cel mai mare potențial de creștere.

Aproape 92% dintre persoanele din grupul mai în vârstă intenționează să mențină sau să sporească timpul de utilizare a platformei în următoarele șase luni (inclusiv 39% care o vor folosi mai mult), comparativ cu 84% dintre utilizatorii cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani (dintre care 29% intenționează să își mărească utilizarea).

Utilizatorii mai tineri sunt cei care pretind că sunt mai implicați cu brandurile de pe TikTok. Puțin peste 59% dintre utilizatorii TikTok cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani afirmă că urmăresc brandurile de pe platformă și tot atâția susțin că au cumpărat de la branduri după ce le-au văzut în videoclipuri. 54% din utilizatorii cu vârsta de peste 26 de ani urmăresc branduri de pe TikTok și 46% au făcut o achiziție.

Vedem o diferență similară în ceea ce privește implicarea atunci când împărțim datele pe sexe – femeile sunt mai interesate de branduri pe TikTok decât bărbații. Aproape 62% dintre femei urmăresc branduri pe platformă, comparativ cu 52% dintre bărbați. Și există un decalaj imens când ne uităm la cine face achiziții; 65,5% dintre femei spun că au achiziționat un brand pe care l-au văzut pe TikTok față de 41% dintre bărbați.

Ce conținut îți doresc utilizatorii TikTok de la branduri?

Brandurile care doresc să aibă o prezență semnificativă pe TikTok trebuie să depună eforturi pentru a crea conținut adecvat. TikTok vine cu propriile filtre distinctive, stickere și muzică. Platforma este, de asemenea, cunoscută pentru stilul său de casă, autentic, pe care chiar și cele mai smart dintre branduri trebuie să îl aibă în vedere pentru a se potrivi.

La întrebarea „ce tip de conținut le place cel mai mult să vadă, de la branduri, pe TikTok”, răspunsul de top cu o marjă mare a fost „conținut amuzant”; 74% din Gen Z și 72% dintre cei cu vârsta de peste 26 de ani au fost de acord. Ryanair este un exemplu de marcă care a reușit săplieze pe stilul TikTok, cu conținut plin de umor adesea centrat pe meme-uri și formate în tendințe (conținutul brandului a acumulat 11 milioane de aprecieri).

Al doilea tip de conținut cel mai apreciat este reprezentat de tutoriale (46% din Gen Z, 44% dintre cei cu vârsta de peste 26 de ani). Un exemplu excelent este MAC Cosmetics, care folosește TikTok pentru a arăta cum produsele sale pot fi utilizate la „toate vârstele, toate rasele, toate sexele”.

TikTok este, de asemenea, binecunoscut pentru dansurile și sincronizarea buzelor – și utilizatorilor le place atunci când brandurile fie se alătură tendințelor, fie încep propriile provocări, deși acest conținut este puțin mai popular în rândul utilizatorilor mai în vârstă. Frumusețea de a începe o sincronizare a buzelor sau o provocare de dans este că, dacă au succes, brandurile își pot colecta mase de conținut generat de utilizatori. Exact asta s-a întâmplat pentru e.l.f. Cosmetics: provocarea sa de dans viral #EyesLipsFace a dus la 3 milioane de videoclipuri generate de utilizatori cu literalmente miliarde de vizualizări.

Sondajul nostru a constatat, de asemenea, că utilizatorii apreciază conținutul educativ și de actualitate (38% din grupul de 26+ apreciază acest conținut, la fel ca și 35% din grupul demografic mai tânăr). Colaborările cu influenceri se află pe locul 5 ca popularitate, deși acest tip de conținut este în mod special mai popular pentru Gen Z (33% față de 25%). 29% dintre ambele grupe de vârstă aprecizaă provocările hashtag.

Cel mai puțin popular conținut pe care brandurile îl pot difuza sunt transmisiunile live. Doar 16,5% din utilizatorii Gen Z spun că le place să urmărească conținut live, de exemplu interviuri sau sesiuni de întrebări și răspunsuri. Cei mai în vârstă rămân mai deschiși la acest tip de conținut, 25% spunând că le place.

Ce branduri au succes fulminant pe TikTok?
Nike, care are 1,4 milioane de adepți pe TikTok, a fost brandul cu cea mai mare șansă de a fi numită una care creează conținut bun pe platformă. Ce este special la conținutul Nike? Se concentrează în principal pe provocări conduse de vedete sportive, cum ar fi #TheReplay, unde utilizatorii sunt încurajați să-și posteze și să eticheteze abilitățile. Apoi, există locuri pline de umor, cum ar fi #MagicBoots, în care fotbaliștii arată capabilități impresionant îmbunătățite datorită ghetelor de fotbal Nike.

Traducere din marketingweek.com