Construirea și dezvoltarea unei echipe  nu este un lucru ușor de realizat într-o societate care se orientează din ce în ce mai mult pe diversitate. Includerea și apartenența sunt elementele care transformă echipele de la existența ca grup de oameni care lucrează unul lângă celălalt la o adevărată echipă performantă. Crearea unui grup fără a pune accent pe construirea unei echipei care să fie incluzivă, să ofere sentimentul apartenenței și al angajamentului este dificilă. Prin crearea unei echipe diversificate înțelegem atât din punct de vedere ar caracterului, cât și a înclinațiilor religioase sau culturale, diferențe rasiale sau de gen, principii, valori, etc.

În funcția de domeniul marketingului, o echipă diversificată va reprezenta un atu pentru afacere. Cercetările au arătat de nenumărate ori că echipele în care se regăsesc oameni diferiți produc rezultate mai bune în afaceri. Economic Development Collaborative precizează faptul că „O echipă de marketing diversificată va fi mai probabil să recunoască subtilitățile și să identifice fațetele diverselor eforturi de marketing care s-ar putea dovedi ofensive sau ofensatoare pe piețele internaționale. Ceva la fel de simplu precum culoarea – care este adesea considerată artistic sau este considerat ca fiind de la sine înțeles – poate avea un impact asupra eforturilor de marketing. De exemplu, un studiu științific a constatat că culorile violet și gri au semnificații opuse în diferite culturi.

Deși este nevoie de timp pentru ca echipele să treacă de la oameni care au fost angajați să lucreze împreună la o echipă performantă, există câteva aspecte care trebuie luate în considerare când se pun bazele unei astfel de echipe.

În primul rând, ca manager sau lider al echipei, trebuie să fii un exemplu a ceea ce vrei să insufli echipei. Dacă doriți ca anumite comportamente sau atitudini să se regăsească și la nivelul echipei, trebuie să fi-ți cel care le implementează.

De asemenea, este necesar să fiți transparenți. Când lucrurile rămân nespuse sau inexplicabile, oamenii tind să-și compună propriile explicații.  Rasismul, sexismul și alte sisteme de opresiune apar în muncă și viață în mai multe moduri. Explicarea deciziilor și invitarea întrebărilor despre cine din echipă face anumite lucruri și de ce se întâmplă asta sunt metode bine venite. Dacă există în joc opresiune sistemică neintenționată, aceasta se poate expune. În calitate de lider, nu poți repara ceea ce nu poți vedea sau nici măcar nu îți dai seama că faci. Pe lângă asta, împiedică oamenii să facă presupuneri cu privire la motivele pentru care lucrurile s-au desfășurat într-o anumită succesiune de idei.

Pe lângă transparența de care trebuie să dați dovadă, este util să oferiți feedback echipei. Deși unele conversații pot fi dificil de purtat pentru că vizează anumite aspecte negative, ele sunt importante pentru dezvoltarea echipei. Când vă pregătiți pentru o conversație sinceră, asigurați-vă că sunteți lipsit de emoție și bine pregătiți. S-ar putea să doriți să aveți câteva idei notate despre ceea ce doriți să transmiteți și de ce este important acest lucru. În calitate de șef de echipă, este important să oferiți feedback sincer membrilor echipei și în același timp, să îi invitați să facă același lucru. S-ar putea fi greu să auziți că ați făcut ceva care a fost perceput ca rasist, sexist, insensibil din punct de vedere cultural, dar necunoașterea permite ciclurilor respective să continue.

Diversitatea în echipa de marketing este bună pentru companie și bună pentru echipă

Este important să creăm un mediu în care oamenii se simt confortabil și aducându-și întregul sine la muncă. În ultimele câteva luni, am văzut lideri din multe industrii demisionând și îndepărtându-se de rolurile lor pentru a asculta, învăța și alinia mai bine conducerea organizației cu diversitatea echipelor lor.

În luna aprilie a acestui an, CEO-ul Basecamp, Jason Fried, a anunțat într-o postare că au făcute unele schimbări în companie. Aceste modificări au inclus interzicerea discuțiilor politice la locul de muncă și anularea unor beneficii pentru angajați, inclusiv beneficii de fitness și wellness. Ultimul punct pe care l-au adus în discuție a fost „Nu uităm ce facem aici. Realizăm software de gestionare a proiectelor, comunicare în echipă și e-mail. Nu suntem o companie cu impact social. Impactul nostru este limitat la ceea ce facem și la modul în care o facem.

Aceste schimbări nu au fost binevenite de întreaga organizație și au văzut că aproximativ o treime din echipa lor a decis să părăsească organizația în urma acestei postări. Acesta este doar un exemplu cum nu ar trebui gestionată relația cu echipa și compania, pentru că oamenii sunt cei care creează valoare.