După Crăciunul din 2020, când o mare parte a lumii a fost blocată, specialiștii în marketing trebuie să fie atenți la tendințele consumatorilor atunci când își planifică publicitatea în online pentru Crăciunul din anul acesta.

Majoritatea agenților de publicitate și-ar fi planificat campaniile de Crăciun ca în fiecare an. Dar vremurile s-au schimbat iar comportamentul consumatorilor este încă puternic influențat de pandemie, precum și de penuria de aprovizionare la nivel național în numeroase sectoare, iar agenții de publicitate trebuie să țină cont de toate acestea.

Potrivit The Ozone Project, aproape 60% dintre agenții de publicitate au intrat în „trimestrul de aur” de anul trecut, planificând să funcționeze în mod similar cu anii anteriori. Doar 10% au declarat că vor muta campaniile de Crăciun mai devreme decât de obicei și 11% și-au planificat lansarea mai târziu.

Cu excepția cazului în care companiile își vor schimba strategiile în 2021, multe vor pierde probabil oportunitățile cheie de a ajunge la consumatorii dacă continuă să abordeze această perioadă ca înainte de pandemie.

Planificați campaniile din timp

Specialiștii în marketing trebuie să fie conștienți de creșterea consumului de conținut festiv încă dinainte de perioada sărbătorilor. Pe baza comportamentului audienței din 2020, companiile se pot aștepta să vadă o creștere semnificativă a consumului de conținut în categoriile cheie până la Crăciunul 2021. Creșterile din acest an au început încă din august, în parte datorită previziunilor legate de problemele lanțurilor de aprovizionare care ar putea fi limitate în timpul sezonului festiv.

Rebecca Naish, Head of Marketing a lanțului de jucării The Entertainer, spune că există o serie de presiuni care împing atât agenții de publicitate, cât și consumatorii să se gândească la Crăciun mai devreme decât de obicei în acest an. „Există provocări cu care se confruntă industria de retail și de jucării, de la criza transportului maritim până la lipsa de șoferilor de TIR”, spune ea. „Am încurajat clienții să facă cumpărăturile mai devreme pentru a asigura că jucăriile dorite ajung de Crăciun la copii lor.

Andrea Bernhardt, Consumer Experience Director, menționeză că „Anul trecut, cumpărătorii mai tineri au fost mai predispuși să înceapă cumpărăturile de Crăciun mai devreme decât de obicei și ne așteptăm să vedem acest comportament din nou în acest an„.

Bernhardt adaugă că, atunci când planificați conținutul publicitar și cel online este crucial să luați în considerare și zona în care brandul poate câsțiga cel mai mult și poate crea experiențe noi pentru consumatori. „Creăm experiențe holistice pe canale plătite, deținute și câștigate pentru a stimula mai multă relevanță și eficacitate în digital”, spune ea. „Cu prima noastră abordare digitală, folosim tehnologia pentru a permite informații mai profunde și experiențe personalizate, astfel încât să putem optimiza inițiativele de marketing în jurul Crăciunului.

Potrivit datelor The Ozone Project, publicul consumator crește constant din octombrie până în Black Friday, care are loc anul acesta pe 26 noiembrie. Săptămâna de Black Friday 2020 a înregistrat o creștere de 108% a vizualizărilor de pagină și o creștere cu 82% a creșterii unice a utilizatorilor comparativ cu prima săptămână a lunii noiembrie. Conținutul de jocuri video a înregistrat o creștere cu 382% a vizualizărilor de pagină între aceleași săptămâni, cu o creștere semnificativă și în categoriile de televiziune, cumpărături, stil și modă, precum și tehnologie și computere.

După prima creștere de Black Friday, publicul se reorganizează începând cu luna decembrie până după Crăciun. De la începutul lunii noiembrie a anului trecut și până la ultima săptămână din decembrie, numărul mediu de pagini afișate săptămânal și utilizatorii unici au crescut cu 74%, respectiv 48%, în rețeaua de editori Ozone.

Pentru ca agenții de publicitate să profite la maximum de oportunitățile pentru sectorul lor și pentru a ajunge mai larg la consumatori, trebuie să știe când publicul țintă este cel mai probabil să se afle în spiritul festiv și să-și planifice campaniile cu mult timp. După ce Crăciunul multor oameni a fost anulat efectiv anul trecut, consumatorii intenționează să compenseze acest lucru în 2021. Dacă specialiștii în marketing presupun că strategiile lor pre-pandemice sunt încă adecvate scopului lor, ar putea pierde foarte mult.