Nissan și-a îmbunătățit agilitatea de marketing și a înregistrat o creștere a diferitelor valori de performanță după destructurarea canalelor de marketing tradiționale în echipele sale interne și de agenție.

Allyson Witherspoon, vicepreședinte marketing și mass-media la Nissan, a discutat acest subiect la Conferința de media și măsurare a Asociației Agenților Naționali de Publicitate .

Ea a afirmat că un aspect al strategiei Nissan a fost consolidarea listei sale de agenții și apoi promovarea unei abordări mai holistice.

„Am împărțit procesele de media, date și creație ale agențiilor”, a spus Witherspoon. (Pentru mai multe detalii citiți acest articol. )

După ce a găsit echilibrul corect între partenerii săi de agenție, Witherspoon a decis să adopte o abordare similară și în departamentul intern al producătorului. „Rezultatele au fost atât de puternice din partea agenției încât nu am ezitat să restructurăm echipa internă”, a declarat ea pentru adunarea online a ANA.

În consecință, un model „foarte tradițional” anterior de „silozuri” independente – o echipă TV, o echipă de site-uri web și o echipă media – a fost destructurat într-o serie de noi grupuri de portofoliu de produse: și anume, o unitate sedan/sport, un grup SUV/camioane , și o echipă responsabilă de brand.

Din perspectiva rezultatelor, „ceea ce am învățat este că putem intra pe piață mult mai repede. Și mesajele noastre au rate mai mare de conversie datorită convergenței datelor și creativității.”

Acest rezultat rezultă dintr-o strategie deliberată. „Când oamenii puteau sta împreună, aveam echipa de date așezată chiar lângă cei care se ocupau de creație. Acum totul se face virtual, dar datele [încă] inspiră echipa creativă ”, a spus Witherspoon.

„Văd efectiv acest lucru prin propunerile creative. Datele reprezintă combustibilul pentru întregul proces creativ, nu doar în faza de concepție, ci până la optimizarea continuă a mesajelor. ”