În timp ce marile companii își pot delega un departament care să se ocupe de promovarea afacerii și care să construiască strategia de marketing, firmele și întreprinderile mai mici sunt nevoite de cele mai multe ori să apeleze la sprijin extern. Modul în care aleg agenția de marketing sau persoana de marketing cu care urmează să colaboreze reprezintă un element important în succesul afacerii.

Atât pentru întreprinderi, cât și pentru agențiile de marketing, cunoașterea situației de fapt a pieței și a nevoilor clienților reprezintă un element important pentru promovare. Printr-un sondaj realizat de cei de la CallRail pe 600 de proprietari de întreprinderi mici și mijlocii (IMM) din SUA (companii care angajează până la 200 de persoane) în diferite industrii, s-au pus în evidență nevoile clienților actuali și potențiali. Aceste informații sunt utile pentru întreprinderi în orientarea către o anumită agenție prin care să realizeze promovarea, cât și pentru agențiile de marketing atunci când dezvoltă strategia.

Înainte de pune în evidență elementele principale, este demn de menționat că odată cu 2020 și cu situația pandemică, relațiile de colaborare și de business în general au avut de suferit.

  • 56% dintre companii au fost afectate negativ de COVID-19
  • Întreprinderile au pierdut, în medie, 38% din venituri (comparativ cu cifrele din 2019)
  • 20% dintre companii nu și-au revenit încă pe deplin

Pe de altă parte, veștile bune evidențiază că:

  • 33% dintre participanții la studiu au susținut că pandemia nu a avut niciun efect asupra afacerii lor
  • 11% au reușit să-și dezvolte afacerea în timpul pandemiei
  • 80% dintre companii și-au revenit complet

Această creștere de 80% reprezintă o veste bună pentru agențiile de marketing care vor să colaboreze cu întreprinderile, având siguranța că sunt sustenabile și au interes în a reveni tot mai mult pe piață și de a se promova. Cu toate acestea, ca agenție de marketing, încă este nevoie de o strategie proprie pe care să o folosești pentru a ajunge la clienții – întreprinderile.

De ce au nevoie clienții potențiali? În mod ideal, căutați să lucrați cu proprietari de afaceri care sunt fanii marketingului și nu cu cei care trebuie convinși că au nevoie de promovare. Majoritatea IMM-urilor analizate în studiu au recunoscut cât de important a fost marketingul eficient în timpul pandemiei.

  • 81% spun că strategia de marketing a fost critică pentru succesul afacerii lor în timpul COVID-19
  • 71% spun că a fost esențială pentru supraviețuirea afacerii lor în această perioadă

Cei care nu au colaborat pentru o asemenea strategie în timpul pandemiei și au încercat să se susțină singuri au întâmpinat probleme și nu au avut suficient timp pentru a-și îndeplini toate responsabilitățile pe care marketingul le presupunea.

Ca agenție care oferă asemenea servicii, o discuție cu un potențial client – întreprindere trebuie să pună în evidență modul în care, gestionându-le marketingul, le veți acorda mai mult timp și energie pentru a se concentra pe activitatea lor principală. Mai mult, prin angajarea unor experți, rezultatele vor înregistra o creștere – și totuși, vor face mai puțină muncă decât înainte.

Marketing intern vs Marketing Extern

Nu toate afacerile sunt la fel. Prin urmare, nu este surprinzător faptul că unele companii au solicitat asistență externă în ultimul an, altele au angajat resurse interne, în timp ce unele care au decis să ia problemele de marketing în propriile lor mâini ( dintre respondeții studiului, 49% dezvoltă și execută ei înșiși strategii de marketing). DIY marketing consumă însă multe resurse și mulți recunosc că ar prefera să petreacă timp dezvoltând afacerea decât strategia de marketing. Aceste resurse pe care proprietarii vor să le economisească reprezintă punctul de plecare în cadrul ofertei agențiilor de marketing. Agenția poate oferi rezultate căutate, cu propriile resurse.

În cee ce privește marketingul extern, proprietarii de IMM-uri caută parteneri care să le înțeleagă cu adevărat afacerea și să facă recomandări bazate pe date. Aceștia caută mai mult decât simpli colaboratori – vor ca agențiile să îi ajute să promoveze o înțelegere autentică (și o conexiune) cu publicul lor țintă.

Cum pot agențiile să facă asta? Simplu: prin platforme cuprinzătoare de analize și soluții pentru promovarea afacerilor. Astfel de platforme integrează într-un singur loc cele mai importante elemenete pe care o întreprindere – client are nevoie să le acceseze, rezultate clare ale altor strategii și campanii și idei pentru propria afacere.

Proprietarii de afaceri de astăzi sunt gata să își revină. 94% dintre întreprinderile mici caută să se asocieze cu agenții pentru a alimenta creșterea pe termen lung, iar 96% dintre acestea sunt dispuse să plătească pentru servicii de marketing și promovare în afara companiei. Agențiile trebuie doar să profite de aceste numere pentru a ajunge la clienți.