Diageo a creditat utilizarea instrumentului său de analiză de marketing personalizat, Catalyst, pentru contribuția la creșterea neașteptată a vânzărilor.

Proprietarul Guinness și Smirnoff a raportat o creștere cu 1% a vânzărilor nete organice în ultimele șase luni până la 30 decembrie, într-o perioadă în care analiștii previzionau o scădere de 4,6%.

Sporul de rentabilitate este pus pe seama creșterii cu 12% a vânzărilor în SUA. Mărcile americane ale Diageo generează aproximativ 80% din vânzări din licențe și supermarketuri, spre deosebire de Europa, care continuă să fie afectată de închiderea barurilor și restaurantelor. Vânzările, aici, au scăzut cu 13% în aceeași perioadă.

Investițiile în marketing au crescut cu 10% în SUA, deoarece compania urmărește să exploateze „oportunitățile de consum la domiciliu”, ajutate de Catalyst.

Catalyst a fost introdus în 2017 pentru a oferi specialiștilor în marketing Diageo date instant pentru a-i ajuta să ia decizii strategice și de planificare mai bune. A fost construit anul trecut și acum combină cele mai recente date despre Covid-19, inclusiv politica guvernamentală și datele macroeconomice, cu informații despre consumatori și comportamentul acestora.

Sursa