Evenimentele fizice au fost cele mai frecvente ca format de înaintea pandemiei. Și există un motiv pentru asta: cercetările arată că aceste evenimente aprofundează relațiile și stimulează vânzările și interacțiunile. (Studiul Forrester, 2021)

Evenimentele în persoană încurajează interacțiunea – între participanți, sponsori și gazdele evenimentului. Nivelul angajamentului oferit de aceste conexiuni poate fi semnificativ și totuși există unele limitări, mai ales când vine vorba de amploarea angajamentului. Ceea ce se poate măsura cu sigunță la un eveniment fizic este numărul participanților, mai puțin alte aspecte ce țin de interesul pentru subiectele dezbătute.

În timpul pandemiei, multe evenimente au migrat spre virtual. În 2020 s-a înregistrat o creștere de 290% a întâlnirilor virtuale față de întâlnirile virtuale din 2019. (GBTA, 2021) Organizațiile care nu găzduiseră niciodată evenimente online înainte au fost forțate de context să învețe din mers. De fapt, datele arată că întreprinderile și consumatorii au experimentat, deopotrivă, cinci ani de conversie digitală în echivalentul a doar opt săptămâni în timpul debutului inițial al pandemiei (McKinsey, 2020).

Evenimentele online pot fi instrumente puternice prin care pot fi atrași mai mulți participanți decât în cadrul celor clasice. Aceste evenimentele pot persista în afara limitelor de timp și spațiu întrucât pot fi și înregistrare și urmărite ulterior. De asemenea, pot oferi abilitatea de a colecta date despre implicarea participanților la un nivel mult mai profund decât evenimentele în persoană. Cu toate acestea, evenimentele virtuale au propriile limitări, deoarece în timp se poate observa o reducere a profunzimii implicării și interacțiunii.

Abordarea evenimentelor post-pandemice – modelul hibrid

Pe măsură ce ieșim din pandemie, evenimentele hibride  în popularitate. Datele arată că 59% dintre evenimente vor fi hibride post-pandemice (Forrester Infographic, 2021). Evenimentele hibride unifică experiența evenimentului în persoană și cel online oferind participanților avantajele ambelor medii. Aceste evenimente pot oferi atât profunzimea, cât și amploarea conexiunii și implicării prin extinderea acoperirii geografice a unui eveniment, încurajând o varietate de metode de interacțiune, extinzând orizontul de timp al unui eveniment și încurajând implicarea pe parcursul întregului program al evenimentului – înainte, în timpul și după. Evenimentele hibride pot oferi cu adevărat ceva pentru toată lumea.

Una dintre cheile succesului în epoca modernă a evenimentelor este utilizarea tuturor acestor formate de evenimente în mod  cât mai eficient.

***

Sursa: marketingdive