Facebook face pași mari în dezvoltarea ofertelor de comerț electronic prin extinderea magazinelor online și experimentarea cu instrumente de AR și AI pe Instagram.

Facebook magazin are în prezent peste 1,2 milioane de utilizatori activi lunar și peste 300 de milioane de vizitatori lunari, potrivit companiei. Extinderea pe WhatsApp va stimula acoperirea instrumentarului său de magazine, iar compania renunță la taxele pentru vânzătorii până în iunie 2022 pentru a sprijini redresarea economică. Deși utilizatorii WhatsApp din SUA pot utiliza în curând instrumentul, compania nu a împărtășit ce alte țări vor putea accesa această funcție.

Instagram primește, de asemenea, unele îmbunătățiri la propria experiență de cumpărături prin intermediul unor noi instrumente de descoperire vizuală. Facebook a declarat că introduce instrumente care permit mărcilor să creeze cataloage de produse AR în cadrul anunțurilor care vor afișa automat produselor relevante cumpărătorilor pe baza intereselor lor. În viitor, cumpărătorii Instagram vor putea, de asemenea, să înceapă o căutare vizuală prin propriile lor fotografii. Experiențele de încercare AR în Instagram vor fi datorate parteneriatelor cu Modiface și Perfect Corp., o tactică similară cu cea a companiilor Google și Snapchat care au colaborat cu Perfect Corp. pentru instrumentele de realitate augmentată.

În decembrie, Instagram și-a dezvăluit funcția Shopping in Reels , care permite vânzătorilor și creatorilor să eticheteze produsele de vânzare atunci când realizează Reels în aplicație. Pinterest și-a lansat, de asemenea , funcția online magazin la începutul acelui an, pentru a permite consumatorilor să răsfoiască articole din stoc folosind funcția de căutare a aplicației sau tablourile altor utilizatori.

Pe măsură ce companiile tehnologice investesc mai mult în funcțiile de cumpărături online, mai mulți consumatori par să fie deschiși să facă achiziții prin intermediul rețelelor sociale.

Potrivit unui raport din 2020 de la Poshmark , 58% dintre consumatori sunt confortabili cu achiziționarea de articole prin intermediul platformelor de socializare în locul site-ului web al unei companii. În mod similar, un recent sondaj NPD a constatat că mai mult de jumătate dintre respondenții la sondaj au cumpărat articole după ce au vizionat conținut pe feedurile lor de pe Facebook și Instagram. Facebook a fost platforma de top în care cumpărătorii au descoperit și au aflat despre produsele, urmat de Instagram și Pinterest.  

_________________________________________________________________________________________

Sursa: MarketingDive