CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat marți noua sa platformă: Bulletin. Noul site va fi un loc pentru scriitori și podcasteri pentru a publica conținut și a construi o bază de abonați.

Pe măsură ce această nouă platformă se dezvoltă, Facebook testează instrumentele și caracteristicile sale cu un număr mic de scriitori selectați.

„Prin Bulletin, vrem să susținem acești creatori și să folosim instrumentele existente pentru a putea sprijini conținutul audio și scris- de la podcast-uri la camere audio live – toate într-un singur loc. Respectăm munca scriitorilor și dorim să ca oricine va dori să devină partener,  va avea o independență editorială completă.” 

Cu Bulletin, creatorii vor deține drepturile asupra conținutului și a listei de abonați – deși, platforma va depinde în continuare de infrastructura Facebook. De exemplu, cititorii nu trebuie să aibă un cont Facebook pentru a accesa conținut gratuit, ci vor trebui să utilizeze Facebook Pay pentru orice tranzacție. Un cont pare, de asemenea, necesar pentru a vă bucura de unele dintre avantajele abonamentului, cum ar fi să fiți membru al unor grupuri speciale de Facebook. În mod similar, Bulletinul va fi pe un site separat, dar articolele și podcast-urile acestuia vor apărea în fluxul de știri Facebook al utilizatorilor și în secțiunile Știri Facebook.

Bulletinul urmărește, de asemenea, să-i facă pe podcasteri să se alăture platformei lor. Anunțul Facebook arată că Buletinul va include în curând instrumente care permit distribuirea podcast-urilor, inclusiv a celor găzduite în altă parte, cu funcții audio suplimentare care rămân nespecificate pentru moment. Creatorii vor avea acces la instrumentele existente ale Facebook, precum Facebook Live și Audio Rooms, pentru a se conecta cu publicul lor și pentru a menține discuția cu unele instrumente de moderare, cum ar fi dezactivarea comentariilor sau permiterea abonaților plătiți să comenteze în totalitate.

Grupurile Facebook par a fi inima strategiei recente a Facebook. În octombrie, Facebook a anunțat că 1,4 miliarde de utilizatori folosesc grupuri Facebook în fiecare lună. Acesta este un public masiv deja angajat în jurul subiectelor și creatorilor. Facebook a folosit recent grupuri în mod strategic, lansând camere audio în jurul unor creatori selectați.

Facebook menționaează că fiecare branding va fi axat în întregime pe creator. Profilul fiecărui creator arată  ca un site web separat, oferind acestuia control asupra paginii de titlu, a siglei, a paletei de culori și a oricărei utilizări a încorporărilor multimedia și a stilizării în articolele lor. Deși acest lucru poate suna similar blogurilor WordPress de la începutul anilor 2010, au un bonus suplimentar de analize incluse, ceea ce diferențiază Bulletin de concurenții săi, cum ar fi Substack și Revue.

Opțiunile de abonament variază de la conținut închis la diferite drepturi și grupuri private de Facebook. Bulletin este integrat cu paginile Facebook pentru a permite distribuirea în formatele multimedia. După cum explică Bulletin: „dorim ca creatorii să se concentreze pe publicarea lucrărilor lor și pe creșterea veniturilor lor. Vom oferi un pachet robust de avantaje terță parte, inclusiv resurse legale, asistență pentru proiectare și vom oferi asistență cu servicii financiare. Respectăm munca fiecăruia și dorim să fim clari că oricine dorește să colaboreze cu noi va avea o independență editorială completă.”

În prezent, Bulletin conține o mică selecție de creatori independenți și experți din industrie care nu sunt legați exclusiv de o altă platformă. Lista conține exclusiv autorii din SUA, cu Adam Grant, Dr. Raven Baxter, Jessica Yellin și Tan France, printre alții. Nu este încă clar când intenționează Bulletin să lanseze o invitație către alți creatori și publicul larg.