Platforma Facebook a anunțat crearea unui serviciu de „cumpărături online”, care va permite vânzătorilor să își creeze propriul magazin virtual, atât pe Facebok, cât și pe Instagram. Utilizatorii vor putea să vizualizeze articolele din aplicație, să ia legătura cu magazinele și uneori, să facă direct cumpărături.

Noua invenţie a lui Zuckerberg este de fapt o provocare deschisă lansată giganţilor comerțului electronic precum Amazon, E-Bay sau Alibaba, prin care reţeaua de socializare profită de datele furnizate de cei 2,6 miliarde de utilizatori pentru a le identifica preferințele și a profita de ele.

„Dacă un consumator consultă un articol în aplicația noastră sau dacă cumpără ceva, noi vom vedea și vom putea oferi sugestii mai bune în legătură cu alte articole care ar putea să îl intereseze în viitor”, a explicat directorul general Mark Zuckerberg, pentru Financial Times.

Fondatorul Facebook a declarat că nu va replica experiența „end-to-end” a reţelei Amazon cu consumatorul şi că ar lucra mai degrabă cu serviciile pentru comerț electronic existente, cum ar fi Shopify, care permite companiilor mici să-și creeze propriul magazin online, având grijă de datele clienţilor și de plăți. Proiectul Facebook integrează şi serviciile de livrare și logistică.

Doar puţinele branduri care folosesc în prezent funcţia de Checkout din Facebook şi Instagram vor putea face vânzările direct în cadrul celor două reţele sociale. Checkout se află deocamdată în fază de testare, fiind disponibil doar unui limitat de brand-uri. Este clar, însă, că acesta este scopul final pentru Facebook: să opereze vânzările direct pe platformele sale.

Utilizatorii pot comunica cu reprezentanţii companiilor prin WhatsApp, Messenger şi Instagram Direct. Facebook ar putea încerca ulterior să monetizeze această facilitate, permiţând companiilor să trimită mesaje comerciale utilizatorilor cu care au avut contact în acest fel.

Pe Instagram, noua funcţie va fi promovată şi mai puternic decât pe Facebook. Shop va deveni una din secţiunile principale ale reţelei, urmând să înlocuiască secţiunea Activity.