Planul Google de a renunța la cookie-urile terților până la trimestrul II 2022 va fi întârziat cu aproape doi ani, astfel încât editorii, agenții de publicitate și dezvoltatorii web au timp să testeze și să construiască alternative fezabile.

Timpul suplimentar va include, de asemenea, o perioadă de șase luni, în cazul în care orice modificare a cookie-urilor va fi evaluată de Autoritatea Britanică pentru Concurență și Piețe (CMA).

Pe de o parte, știrile despre perioada oferită în eliminarea cookie-urilor de la terți este un șoc: companiile și editorii de tehnologie publicitară au lucrat în overdrive pentru a trece de la identificatorii de la terți și pentru a se adapta la Sandbox-ul de confidențialitate Google. De asemenea, agențiile au presat clienții pentru apela la alți furnizori și tehnologie nouă cookieless , cu un sentiment de urgentare oferit de anunțurile anterioare ale Google.

O parte a industriei nu este surprinsă să afle că Google întârzie modificarea politicii. Încercările timpurii ale unor propuneri de Sandbox pentru confidențialitate au fost amânate și până la sfârșitul acestui an sau la începutul anului viitor. Acest lucru nu ar lăsa mult timp pentru ca CMA să aprobe modificările și ca dezvoltatorii să adopte o nouă tehnologie de confidențialitate.

Google a întârziat și alte modificări ale politicii de confidențialitate. Google trebuie să se miște încet, deoarece se confruntă cu control reglementar, indiferent de decizia sa – fie se confruntă cu provocări de confidențialitate care decurg din urmărirea cookie-urilor, fie din controlul antitrust, deoarece eliminarea cookie-urilor va submina editorii independenți și tehnologia publicitară.

Spre deosebire de cel mai mare competitor de browser, Safari, Google trebuie să țină cont de „performanța” pentru agenții de publicitate și editorii, nu doar să se concentreze asupra confidențialității. Acest lucru este important pentru a evita periclitarea modelelor de afaceri ale multor editori web care acceptă conținut disponibil gratuit.

Noua cronologie pentru deprecierea cookie-urilor de la terțe părți începe cu o primă etapă la sfârșitul anului 2022, când Chrome va testa caracteristicile Sandbox de confidențialitate și va monitoriza adoptarea industriei. Această etapă este de așteptat să dureze nouă luni.

După aceea, CMA va evalua modificările cookie-urilor Chrome. Dacă funcțiile Privacy Sandbox sunt adoptate de editori și dezvoltatori, iar Google primește aprobarea de la CMA, Chrome va trece la Etapa 2: o perioadă de trei luni în care browserul va elimina treptat cookie-urile terților.

Cookie-urile terță parte nu vor dispărea ca o simplă apăsare a butonului, fiind un process gradat și mai lent. Google a declarat că va lansa în curând un program mai specific pentru lansarea confidențialității Sandbox.

_________________________________________________________________________________________

Sursa