• Încrederea contează cel mai mult pentru comunitățile din social media;
  • Responsabilitatea și Puterea au ponderi diferite că importantă, în funcție de domeniul de interes;
  • 90% dintre respondenți consideră că influencerii din social media trebuie să fie informați, sinceri și transparenți în relația cu urmăritorii lor;
  • Decizia de achiziție ca urmare a recomandărilor influencerilor din social media este mult mai ridicată la adolescenți;
  • Cel mai urmărit domeniu de interes în social media este Parenting;
  • Nativii digitali sunt dispuși în cea mai mare măsură să achiziționeze produse recomandate de către un influencer.

Cult Market Research și Graffiti PR anunță rezultatele Barometrului Influenței în Social Media din România (BAR), un proiect de cercetare multidisciplinar, cu relevanță națională, care evaluează în premieră mecanismele de formare a influenței în social media.

Conform BAR, influența este redată de patru indicatori principali: Încrederea, Responsabilitatea, Plăcerea (abilitatea de se face plăcut) și Puterea de convingere.

BAR a fost realizat pe un eșantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane active zilnic în mediul online și în social media, aparținând generațiilor X, Y, Z. Studiul a cuprins și interviuri realizate cu  experți locali și internaționali în influencer marketing, marcom, creatori de conținut. Datele au fost culese în Q2 2021.

Concluziile BAR:

  • În funcție de domeniul de interes și de vârstă urmăritorilor, încrederea se construiește și înseamnă un lucru diferit.
  • Pentru generațiile X și Y active în zona de parenting, încrederea semnifică transparență, expertiză în domeniu, stabilitate și consecvență.
  • Pentru comunitățile urmăritorilor generației Z, încrederea înseamnă capacitatea de fi abordabil și de a crea conținut original.
  • Cele mai urmărite domenii în social media: parenting 69%, fashion& beauty 65%, tech 60% și cooking 55%.
  • Nativii digitali sunt dispuși în cea mai mare măsură să achiziționeze produse recomandate de un influencer pe care îl urmăresc pe YouTube, Instagram și TikTok (48%), în timp ce membrii generației X sunt mai sceptici în a opta pentru astfel de recomandări (35%, dar nu sunt indiferenți la ele.
  • YouTube și Facebook sunt cele mai utilizate platforme de social media în România în acest moment.
  • TikTok are mai puțini utilizatori decât YouTube și Facebook, dar timpul petrecut este similar cu cel petrecut pe primele două rețele.

Fondată în 1997 că parte a grupului local de comunicare BBDO, Graffiti PR a devenit în 2001 o agenție de comunicare de sine stătătoare, cu clienți proprii și capabilități multiple. Din 2001 și până în prezent, Graffiti PR dezvoltă pentru clienții săi campanii de marketing integrate PR driven, extinzându-și capabilitățile în zona digitală, strategie și servicii de creație, CSR și sustenabilitate, advocacy, public affairs, influencer marketing, evenimente și marketing sportiv.

Fondată în 2008, Cult Market Research reprezintă o echipă multidisciplinară specializată în cercetări de marketing și sociale. Cu ajutorul expertizei în marketing, sociologie, comunicare, științe politice sau statistică, Cult Market Research explorează atitudinile și comportamentele consumatorilor.