Public Health England lansează o campanie de sănătate pentru adulți, care are ca scop să inspire națiunea să-și îmbunătățească sănătatea și să reducă riscul de a se îmbolnăvi grav, întrucât pandemia Covid-19 a prioritizat problema sănătății publice.

Campania „O sănătate mai bună” se va concentra inițial pe obezitatea adulților. Scopul ei este să încurajeze adulții să introducă schimbări care să-i ajute să atingă o greutate mai sănătoasă, cum ar fi să mănânce mai bine și să devină activi, de exemplu, cu ajutorul unei noi aplicații NHS Plan de pierdere în greutate.

Lansarea campaniei, cea mai mare pentru PHE de mai mult de un deceniu, își propune să se bazeze pe „momentul de resetare” din Marea Britanie în jurul sănătății, afirmă Sheila Mitchell, directorul de marketing al instituției. Obezitatea este focalizarea inițială în parte datorită amploarei problemei – 60% dintre adulții britanici sunt supraponderali – și corelației dintre supraponderabilitate și internarea din cauza Covid-19.

Aceasta este, de asemenea, o prioritate pentru premierul Boris Johnson, care consideră că greutatea sa a contribuit la gravitatea experienței sale cu coronavirusul. Campania face parte dintr-o strategie mai largă de combatere a obezității, care include planurile de a interzice reclamele la junk food de la bazine, reducerea promoțiilor în magazin și introducerea numărului de calorii pe meniurile restaurantelor.

Campania inițială, creată de M&C Saatchi, se va desfășura între șase și opt săptămâni prin intermediul mass-media, începând cu 27 iulie. Deși se adresează tuturor adulților, aceasta se concentrează în special pe cei cu un indice de masă corporală (IMC) între 25 și 30 – clasificați ca supraponderali – și pe cei din comunitatea BAME (negri, asiatici și minorități etnice), care sunt, de asemenea, mai susceptibili de a avea simptome grave de Covid-19.

„A trebuit să ne asigurăm nu numai că ajungem la oameni, dar ei s-au putut vedea în comunicare într-o lumină pozitivă și distractivă și nu îi sâcâim sau intimmidăm”, explică Sheila Mitchell.

Concentrarea inițială pe obezitate va fi urmată de mesaje focusate pe exercițiile fizice, fumat și sănătate mentală.

Cum pot brandurile ajuta la combaterea obezității

PHE speră, de asemenea, că brandurile se vor implica în combaterea obezității. Mitchell citează exemple de colaborăi cu retailerii și cu producătorii de alimente, cum ar fi promovarea de către McDonalds a micului dejun de 400 de calorii și promovarea de către Gregg a opțiunilor sănătoase de masă.

„Atât timp cât brandurile promovează produse care îndeplinesc standardele nutritive, atunci putem să colaborăm cu ele și să facem lucruri interesante”, spune Mitchell.

La fel ca și în cazul altor organizații, pandemia a schimbat focusul pentru Public Health England, care analizează acum toate activitățile sale prin prisma obiectivului de gestionare a impactului coronavirusului – fie că va promova în această toamnă vaccinul antigripal sau că va încuraja oamenii să meargă la departamentele de urgență în caz de necesitate.

Succesul acestei campanii se va dovedi în cele din urmă dacă schimbă atitudinile oamenilor și aceștia încep să se gândească mai mult la sănătate, ceea ce va fi măsurat prin numărul de descărcări ale aplicației NHS , volumul de implicare în urma reclamelor, precum și dacă partenerii de slăbit, precum WW și Get Slim văd un „efect de halo”.

În cele din urmă, abordarea obezității este o problemă de sănătate pe termen lung, a cărei rezolvare va dura zeci de ani, așa cum a fost cu fumatul.

„Cu fumatul, am utilizat fiecare pârghie posibilă – legislație, politică, campanie -, dar a fost o activitate de 40 de ani. Acum avem rezultate foarte bune în ceea ce privește renunțarea la fumat. Aceasta este călătoria care ne așteaptă, probabil, și cu obezitatea”, concluzionează Mitchell.