În ciuda perturbărilor economice de anul acesta, cheltuielile cu publicitatea digitală la nivel mondial au înregistrat rezultate pozitive. În februarie 2020 se prognoza o creștere de 13,6% pentru cheltuielile pentru publicitate digitală la nivel mondial pentru anul respectiv. Cifra finală a fost de aproape 12,7%. Cu toate acestea, cheltuielile totale publicitare au scăzut cu 1,2%, determinate de o contracție de 15,7% a cheltuielilor publicitare tradiționale.

Cheltuielile totale cu publicitatea digitală vor atinge anul acesta 455,30 miliarde USD. Dintre acestea, 55,2% vor merge pentru afișarea publicității, iar 40,2% vor merge pentru căutare. În ultimii trei ani, diferența dintre afișare și căutare a fost de doar 10 puncte procentuale, dar acum este de 15, echivalând cu 68,12 miliarde dolari mai mult în cheltuieli pentru afișare decât pentru căutare. Schimbările consumatorilor către social media și video digital accelerează creșterea afișajului.

Anul trecut, China a fost singura piață în care bugetul repartizat publicitații online a crescut (cu doar 7,4%), 2020 fiind cel mai dezmagitor an din acest punct de vedere. Dar din 2021 vor exista cresteri la acest capitol in toate cele 37 de tari analizate in raportul „Worldwide Digital Ad Spending 2021” (marca emarketer.com).

Digital Ad Spending Worldwide, 2019-2024 (billions, % change, and % of total media ad spending)