Canalul de vânzări – cunoscut și sub numele de canalul veniturilor sau procesul de vânzare – conduce clienții potențiali prin călătoria lor de cumpărare. O pâlnie de vânzare este un concept de marketing care descrie călătoria pe care un client trebuie să o parcurgă pentru a cumpăra un produs sau serviciu. Pe măsură ce un potențial client trece prin etapele pâlniei de vânzare, acesta înseamnă un angajament mai profund față de obiectivul de cumpărare.

Putem identifica 4 etape de bază ale pâlniei de vânzare:

  • Conștientizare
  • Interes
  • Decizie
  • Acțiune

Majoritatea companiilor folosesc acest model pentru a-și ghida eforturile de marketing B2C în fiecare etapă a pâlniei de vânzări. Orice canal de marketing poate face parte din pâlnia de vânzări, iar aceasta la rândul ei poate fi răspândită pe mai multe canale.

Cum să construiți cea mai bună pâlnie de vânzare

How to Build a Successful Sales Funnel - Infographic