Lumea are nevoie ca mărcile să fie mai inteligente din punct de vedere emoțional și să arate o latură mai empatică.

Gândirea pozitivă parcurge un drum lung, în special în lumea marketingului, dar în contextul pandemiei globale în curs de dezvoltare, adesea nu este clar ce ton să folosim în comunicatele pe care le postăm.  Acele branduri care obțin echilibrul printr-o înțelegere inteligentă a nevoilor emoționale ale consumatorilor vor avea răspunsuri mai bune și pozitive din partea lor.

Brandurile trebuie să fie mai emoțional incluzive pentru a crea mesaje relevante și captivante. Asta înseamnă a înțelege că nu toată lumea trece prin aceleași lucruri în același timp. Reprezintă o provocare pentru marketeri să fie mai conștienți de necesitatea de a include inteligența emoțională în comunicarea lor digitală.  Acești trebuie să fie aproape de consumatorii lor și să arate interesul pentru bunăstarea acestora. Cu toate acestea, specialiștii în marketing trebuie să evite „pozitivitatea toxică” – încercând să forțeze o rotație pozitivă în fiecare situație – care poate avea un impact negativ.  Brandurile globale trebuie să se gândească cu atenție la tonul vocii lor, inclusiv la imagini și grafică.

Ce pot face brandurile pentru a deveni  mai empatice atunci când au de-a face cu consumatorii și, de asemenea, cu angajații?

Este nevoie de o abordare în două direcții care să ia în considerare atât latura umană din jurul conversațiilor individuale, cât și progresele tehnologice. Marketerii vor avea nevoie de abilitățile tehnologice pentru a obține feedback emoțional de la clienții lor, astfel încât mărcile să poată fi mai inteligente din punct de vedere emoțional.

Consumatorii se așteaptă ca mărcile să adopte o poziție empatică în anumite subiecte, dar acest lucru trebuie făcut cu atenție. Greenwashing-ul și alte astfel de practici nu fac decât să a insufle o atitudine falsă asupra modului în care brandurile își dezvoltă afacerile. În final, consumatorii pot identifica cu ușurință astfel de practici și pune o etichetă negativă asupra produselor și serviciilor.

_________________________________________________________________________________________

Sursa: Prelucrare marketingweek.com