”O cursă de înot către limanul normalității” este, în opinia lui Isabelle Anita Tudor (foto), Managing Partner, LIMONE, revenirea după criza Covid-19.

”Planifică, dar planifică și să fii luat prin surprindere, asta am învățat de la pandemia Covid 19, din care încă încercăm să ieșim, încă înotăm spre limanul normalității! Intrasem cu planuri mari și cu entuziasm în 2020, după vizite la crame în Italia și contracte stabilite la începutul anului, semnasem participarea la expoziții și evenimente de profil, pentru a face cunoscute produsele noastre mai bine. Trecusem în agendă degustări de vinuri lunare la noi, la showroom, lansări de noi produse, dar… a fost declarată starea de urgență și am avut nevoie, în primul rând, personal, să ne adaptăm unui nou stil de viață și, imediat, de regândirea planului de marketing”, a povestit, pentru marketingmanager.ro, Isabelle Anita Tudor.

Vânzările pe site, de bază

”Partenerii noștri de business din HORECA și-au înghețat activitatea și, ca urmare, am rămas fără un procent important din cifra de afaceri, pe lângă dezechilibrarea cashflow-ului. Showroomul nostru a fost închis, evident, pe perioada stării de urgență, și aici am bifat cifra de afaceri pe 0!

Cifra de afaceri a provenit exclusiv din vânzările din site, am beneficiat așadar de orientarea sau, mai bine-zis, de constrângerea românilor către achizițiile din mediul online.  Am crescut aici, pe cale de consecință, și am regândit din mers stocuri și produse”, a mai relatat Isabelle Tudor.

Aceasta a mai spus că experiența a învățat-o să se uite mereu la „the bright side of life”, condiția esențială a antreprenoriatului fiind dispoziția la risc, mai ales pe piața noastră, dar și adaptabilitatea, flexibilitatea, ceea ce a determinat-o să se concentreze 100% pe vânzarea online, ”deși să vinzi vin italian online în România este ușor complicat”.

Consumatori panicați de o posibilă criză alimentară, stocuri epuizate rapid

”În primele săptămâni, am resimțit panica consumatorilor, în eventualitatea unei crize de alimente, ne-au sunat mulți să ne întrebe dacă avem stocuri suficiente și pentru ce perioadă ar ajunge, am epuizat stocurile de conserve și paste! Lucrurile s-au calmat, ulterior, dar am rămas cu o listă de clienți noi, pe care am reușit să îi fidelizăm. Le-am garantat clienților că marfa importată este dezinfectată, la intrarea în depozit și că alimentele și vinurile sunt sigure, din punct de vedere sanitar. În multitudinea de informații care circulau zilnic, s-a dovedit că o comunicare eficientă este extrem de importantă. Importurile au fost îngreunate o perioadă, iar costul transportului a crescut simțitor, timp de câteva săptămâni. Dar peste toate aceste vicisitudini, am simțit solidaritate și de asta aveam cu toții nevoie în această perioadă”, a mai spus Isabelle Tudor.

Importanța marketingului, esențială

”Marketingul este esențial în orice business! Deci este esențial și pentru importatorii de vinuri”, este ideea de la care Tudor își face planurile de business.

”Plecând de la stabilirea portofoliului de produse, în funcție de gusturile și de obiceiurile noastre de consum, de la apetitul oamenilor pentru noutate, pentru experiențe enologico-culinare, acestea trebuie susținute întotdeauna de o prezentare corespunzătoare, vinurile au nevoie de poveste, cum s-ar exprima un connoisseur! Suntem permanent în negociere cu furnizorii, astfel încât să putem păstra prețurile corecte clienților noștri, e nevoie să fii bun achizitor, ca să ai rezultate, ulterior, ca vânzător! Canalele noastre de distribuție sunt abordate, în funcție de tipologia clientului, cum precizam mai sus, facem distribuție în HORECA, avem un punct de vânzare la prietenosul nostru showroom și un shop online, pentru clienții direcți. Promovarea vinurilor și produselor alimentare se face simplu, cu degustare, așa ca participăm la târguri și expoziții de profil, pentru a face cunoscută savoarea made in Italy, parteneriate cu organizatori de evenimente și degustări organizate în showroomul nostru sau în locațiile partenerilor”, a mai arătat tânăra femeie de afaceri.

Exclusivitate și flexibilitate, principalele atuuri

Potrivit acesteia, principalele atuuri și diferențiatori, față de alți jucători de pe piață, țin de exclusivitatea produselor, pentru 85% din produsele importate de noi avem exclusivitate pe piața din România și de flexibilitatea în lucru cu clienții, începând cu importurile personalizate și consilierea corectă a acestora. ”Suntem nișați pe produse de proveniență italiană, asta este identitatea noastră în piață, și suntem percepuți ca sursă de produse savuroase originale”, a argumentat Tudor.

Optimism, în privința creșterii online

”Într-un viitor în care suntem rezervați cel puțin pe termen scurt, eu rămân optimistă, crește online-ul și noi vom crește alături de el! Avem în vedere extinderea portofoliului de produse și pe partea non-alimentară, am prevăzut investiții, în următoarele luni, pentru îmbunătățirea platformei noastre de vânzare și a promovării acesteia și, nu în ultimul rând, sperăm ca, la toamnă, să participăm la evenimentele de profil, care au fost amânate în primăvară. Sper într-un viitor sănătos atât al românilor cât și al mediului de afaceri național, sper să crească puterea de cumpărare a românului și sper să ne reîntâlnim curând în comunitatea oamenilor de marketing de la Oameni și Companii”, a încheiat Isabelle Tudor, Managing Partner, LIMONE, chestionată în legătură cu planurile de viitor ale firmei.

Despre LIMONE

Limone a pornit de la un vis frumos și de la o pasiune. Visul a fost acela că toți oamenii ar trebui să fie veseli și sănatoși, iar pasiunea pentru Italia și gastronomia mediteraneeeană au fost scânteia. O mâncare bună însoțită de vinul potrivit aduce zâmbete în priviri și deschide inimile. LIMONE are o selecție de vinuri și produse alimentare italiene făcută cu multă implicare și pasiune și etalată într-un showroom primitor din București, dar și online pe www.limone.ro.