LinkedIn a publicat cea mai recentă ediție a sondajului său anual realizat pe clienții companiilor B2B care livrează tehnologie, sondaj care analizează tendințele și notele cheie din industrie pentru a ajuta marketerii din domeniu să își maximizeze performanța. Peste 5 800 de respondețidin America de Nord, America Latină, Europa, Orientul Mijlociu, Africa și Asia Pacific au participat la sondajul din acest an.

În primul rând, studiul analizează modul în care pandemia a influențat cheltuielile tehnologice. Aproximativ 47% dintre companii, în general, caută fie să reducă, fie să oprească cheltuielile lor tehnologice în prezent.

LinkedIn tech decision-maker study

Acest rezultat este susținut mai ales în urma impactul extins al pandemiei. Cu toate acestea, este un punct crucial de remarcat, deoarece acest lucru va avea, de asemenea, un impact major asupra modului în care specialiștii în marketing își planifică accesul, mai ales în ceea ce privește brandingul și stabilirea conexiunii cu viitorii clienți potențiali.

Într-o altă abordare, în studiu sunt evidențiate perioadele de achiziție în cazul clienților din zona de tech. Datele arată că  media ciclul de achiziție a majorității cumpărătorilor este de până la 2 ani în multe cazuri. Această perioadă este diferită în funcție de fiecare tip de afacere.

LinkedIn tech decision-maker study

LinkedIn tech decision-maker study

Tot în cadrul cercetării este subliniată și importanța brandingului și a utilizării platformelor sociale pentru a contribui la stabilirea acelei conexiuni și a construi reputația. Reprezentanții LinkedIn menționează că: „Odată cu achiziționarea, implementarea și vânzarea tehnologiei într-o perioadă de schimbare, specialiștii în marketing trebuie să se asigure că brandul și soluțiile lor sunt vizibile pentru cumpărători”.

Studiul analizează, de asemenea, la ce surse apelează cumpărătorii de tehnologie pentru a se informa. Cu rețelele sociale și alte platforme care democratizează experiența de cumpărare, încrederea și reputația sunt totul. Cumpărătorilor le este din ce în ce mai dificil să își aleagă furnizori într-o piață aglomerată B2B.

Deși încă influențați de publicitate, care este al treilea cel mai mare factor de conștientizare, factorii de decizie caută și sunt cel mai mult afectați de informațiile din relațiile imediate.  Când vine vorba de creșterea încrederii, cumpărătorii caută validarea și aprobarea de la egal la egal. Mai mult de jumătate dintre potențialii cumpărători observă că dovada socială ajută la creșterea încrederii într-un produs nou, în timp ce perspectiva utilizatorilor final este, de asemenea, evidentă.

LinkedIn tech decision-maker study

Cumpărătorii de tehnologie B2B caută inovația și flexibilitatea oferită de brandurile provocatoare dar caută de asemenea și fiabilitatea. Cumpărătorii iau în considerare o gamă largă de factori atunci când evaluează soluțiile care pot satisface cel mai bine rezultatul dorit al afacerii sau nevoile clienților.

LinkedIn tech decision-maker study

Prețul rămâne primul factor de decizie, urmând asistența, reputația, recenziile – toate aceste elemente ale comunității joacă un rol important în construirea brandului.

Întreg raportul poate fi accesat aici. Acesta prezintă în detaliu care sunt tendințele din acest domeniu și oferă idei pentru modificarea strategiei de marketing.