Majoritatea consumatorilor evită acum în mod proactiv reclamele, fie folosind Ad-Block, fie plătind abonamente fără anunțuri sau ignorând anunțurile. Dar chiar și cu stimulente pentru a vizualiza anunțuri sau pentru a distribui mai departe informații, cum ar fi conținut gratuit sau recompense, mulți încă nu se simt confortabili cu modul în care companiile își folosesc datele pentru a distribui reclamele.

Consumatorii aleg să plătească pentru a primi conținut digital fără reclame sau cu mai puține reclame. Dar în majoritatea canalelor media, consumatorii sunt mai predispuși să accepte anunțuri atunci când nu trebuie să plătească pentru a se abona sau pot plăti mai puțin pentru un abonament. De asemenea, consumatorii sunt mai receptivi la experiențe publicitare mai puțin intruzive.

De ce utilizatorii de internet blochează reclame?

Utilizatorii de internet folosesc în principal Ad-block pentru a evita anunțurile intruzive sau repetitive și pentru a obține o viteză de încărcare a paginii mai mare.

Consumatorii nu sunt confortabili cu modul în care companiile își colectează și folosesc datele cu caracter personal pentru publicitate. Unii consumatori sunt dispuși să își partajeze datele în schimbul anumitor avantaje sau recompense, dar unele experiențe publicitare care se bazează pe aceste date sunt încă neplăcute pentru consumatori.

US Internet Users' Attitudes Toward Brands Using Their Data in Advertising and Marketing, March 2021 (% of respondents)

Deși aproximativ jumătate dintre utilizatorii adulți de internet din SUA menționează că atunci când brandurile fac publicitate pe site-uri, îi ajută să descopere (50%) și să găsească (49%) produse și servicii care îi interesează – dar 44% au spus că acest lucru poate deveni destul de neplăcut în unele cazuri.

Pentru a găsi echilibrul care oferă și destule informații, dar fără a fi repetitiv sau deranjant trebuie să urmărim punctele de vedere ale consumatorilor cu privire la publicitatea pe canale media, dar și măsura în care aceste reclame sunt evitate prin diferite opțiuni de ad-block.