Blogging-ul reprezintă unul dintre cele mai frumoase hobby-uri din câte există. Aceasta este concluzia la care a ajuns Maria Nicuțar, Marketing and Content Creation, www.marianicutar.ro, exprimată într-un interviu pentru MarketingManager.ro. ”Desigur, pentru mulți rămâne un simplu hobby, o simplă pasiune. Sunt și mulți bloggeri care obțin succesul din conținutul pe care îl oferă și ajung să își transforme pasiunea în afacere. La mijloc există întotdeauna strategii de marketing. Succesul nu vine niciodată accidental”, a continuat Maria Nicuțar.

Pasiunea este esențială

Chestionată în legătură cu cât efort se depune pentru un blog, aceasta a răspuns: ”Depinde de tine, cât ești dispus să investești în ceea ce iubești. Dacă nu ai o pasiune pentru conținut, de orice tip ar fi el, nu o face. Pasiunea este esențială deoarece un blog nu are succes imediat ce a fost lansat. Durează uneori și ani.”

Când începi să ai succes cu blogul personal?

Bloggerița a declarat că nimeni nu are un răspuns la această întrebare, nici măcar aproximativ, dar ”succesul trebuie să te prindă muncind, asta e clar”, pentru că ”nu vei ajunge să îți construiești trafic și brandul personal decât muncind foarte mult; poți deveni cunoscut pe nișa ta după un an, după doi, după zece ani. Depinde de tine și de strategiile de marketing la care apelezi”.

Drum lung până la publish

”Sunt persoane care cred că blogging-ul este simplu. Scrii un text, găsești niste poze pe net și dai publish. Până la publish este drum lung și totul implică forța de muncă, viziune, creativitate, determinare și perseverență. Să lucrezi pentru un vis în care nu crede nimeni decât tu însuți necesită multă determinare și, pe alocuri, încăpățânare. Conținutul devine popular, în momentul în care combini calitatea cu abilitatea de a-ți construi o imagine cu care cititorii să se asocieze. Blogger-ul este o persoană apropiată de cititor și trebuie să știe să își creeze o relație caldă și ideal de lungă durată cu acesta”, a mai spus Nicuțar.

Cum ajungi la inima cititorului

Pentru aceasta, marketingul unui blog ”înseamnă să știi că orice articol, orice postare, trebuie să meargă la inima cititorului”, adică ”nu oferi informații despre cum va fi vremea în următoarele zece zile, ci vii cu informații care îi schimbă viața într-un fel, îi aduc îmbunătățiri în stilul de viață, în carieră, în felul în care își gestionează banii, în modul în care se hrănește, în felul în care arată”.

Cu alte cuvinte, ”asta înseamnă blogging-ul: informații care au impact în viața cititorilor iar tonul este prietenos, călduros, personal și adesea informal”.

Cum faci conținutul atrăgător pentru public

”Să determini cititorii să îți parcurgă postările și să revină pentru încă o porție de inspirație. Fără marketing, nu ai decât un text brut, câteva cuvinte înșirate pe un ecran de laptop. Alte eforturi de promovare a blogului personal se revăd în social media, în orice rețea socială alegi să te promovezi. Desigur, unele bloguri merg bine cu Facebook și altele au nevoie de Instagram. Fiecare blogger știe unde își petrec timpul cititorii săi. Aici trebuie să fii prezent, și nu doar o zi pe săptămână, ci zilnic. Nu bombardezi cu postări, dar nici nu poți să te astepți să îți crești brandul, fără eforuri de Social Media Marketing”, sunt câteva dintre ideile din ”biblia” blogger-ului.

Alte eforturi de marketing, pentru a crește un blog

Campanii plătite și sponsorizări, marketing încrucișat, schimburi de link-uri, la guest posts sunt doar câteva exemple de artificii de marketing, amintite de Maria Nicuțar.

”Evident, un alt efort mare pentru bloggeri este să învețe SEO (Search Engine Optimization), adică știința de a-ți clasa blogul cât mai sus în Google și în alte motoare de căutare, prin felul în care îți gestionezi blogul și conținutul. Dacă știi să îți optimizezi conținutul, din punct de vedere SEO, deja ești cu un pas înaintea celorlalți bloggeri, care scriu, fără să cunoască regulile motoarelor de căutare. Și ăsta este doar începutul eforturilor de marketing necesare pentru un blog. Este vârful iceberg-ului, iar eforturile le cântărește cel mai bine persoana din spatele blogului, cel care scrie și lucrează la un proiect în care crede la început doar el”, a explicat responsabila www.marianicutar.ro.

În opinia acesteia, ”cea mai frumoasă parte a blogging-ului este că, indiferent când vei ajunge să ai succes, pe tot parcursul, ai ocazia să contribui la un proiect pe care îl iubești; blogging-ul este pentru pasionați, pentru specialiști în domenii pe care le adoră, iar simplul gând că îți poți urma pasiunea, chiar și part-time, înseamnă mult; tot ce este în plus este datorat în mare parte eforturilor de marketing”.