Debutul pandemiei a fost asemenea intrării într-un labirint, în viziunea Marianei Roman, Head of Marketing & PR, Innobyte. Motivele metaforei folosite au fost explicate, într-un interviu pentru MarketingManager.ro: ”Nu am știut ce vom întâmpina la următorii pași, cât va dura până vom ajunge la capătul lui, care este cel mai sigur și bun drum sau ce ne așteaptă la finalul labirintului. În ciuda acestei perioade incerte, este important să privim povestea din toate unghiurile și să identificăm oportunitățile. Iar 2020 a fost anul în care online-ul a strălucit în lumina reflectoarelor și a deschis noi oportunități pentru accelerarea digitalizării.”

Abordare exclusiv digitală

”Pentru noi, la Innobyte, fiind o companie de dezvoltare software, a fost un an în care am lucrat intens, pentru a asigura suport companiilor pentru care oferim soluții digitale. Din perspectivă de marketing, ne-am concentrat pe adaptarea comunicării la contextul actual și am regândit tot ce aveam în plan, printr-o abordare exclusiv digitală. Multe dintre evenimentele noastre planificate au fost amânate sau mutate în online. Este esențial să ne concentrăm pe lucrurile pe care le putem face și să ne adaptăm din mers”, a continuat Mariana Roman.

Potrivit acesteia, în această perioadă, este nevoie de mesaje optimiste, că lucrurile pot continua în online: ”Am rămas aproape de partenerii noștri și i-am asigurat de tot suportul pentru consolidarea și dezvoltarea platformelor lor online. Am păstrat un ton al vocii încurajator și am răspuns cu soluțiile potrivite, adaptate nevoilor fiecărui partener.”

Atenția pe ceea ce contează

Adaptare, digitalizare, schimbare, atenția pe ceea ce contează, sunt cuvintele cu care reprezentanta Innobyte descrie anul 2020. ”Într-o perioadă zdruncinată de incertitudine, am lucrat strâns cu partenerii noștri, pentru susținerea planurilor lor de business, accelerarea dezvoltării platformelor online și punerea eficientă în execuție. Din martie 2020, am mutat în online întreaga noastră activitate: pornind de la ședințele cu partenerii și echipa, procese de recrutare și traininguri online, până la crearea de noi moduri de conectare cu echipa. Lucrurile au decurs bine în activitatea noastră și am încheiat anul cu rezultate foarte bune”, a mai arătat Roman.

Activitate 100% remote

În privința adaptării la noile condiții, aceasta a spus că experiența programului inițiat în urmă cu câțiva ani, #workfromhomemonday, ce presupunea prezența opțională la birou în zilele de luni, le-a permis să aibă o trecere destul de lină la o activitate 100% remote: ”Ne-am propus să aducem în online câteva evenimente cu care echipa Innobyte este familiarizată: colegii au posibilitatea de a bea cafeaua împreună, pe Zoom, în fiecare dimineață, și organizăm întâlniri online cu echipa pentru socializare, la un pahar cu vin. De asemenea, am organizat concursuri interne, prin care colegii au fost invitați să povestească prin fotografii experiența lor de lucru de acasă sau să împărtășească cu restul echipei cum arată decorul lor de Crăciun. Campaniile și procesele de recrutare se desfășoară exclusiv online. Un lucru cu care ne mândrim foarte tare este organizarea primului internship 100% online, în cadrul Innobyte. Am creat o programă adaptată, bazată pe transmiterea online de informații, iar rezultatele au fost peste așteptări.”

Planuri pentru 2021

Optimismul caracterizează și planurile pentru anul în curs: ”Privim cu optimism lucrurile și avem planuri foarte ambițioase pentru 2021. Avântul pe care l-a luat digitalul în 2020 se va menține și în anul ce a început. Viitorul sună bine pentru eCommerce, iar noi ne propunem să rămânem în mijlocul acțiunii și să răspundem prompt provocărilor. În ceea ce privește recrutarea, vom continua să implementăm campanii online pentru atragerea de specialiști în echipa Innobyte și pregătim un nou program de internship în web development și eCommerce. De asemenea, ne dorim să oferim membrilor echipei mai multe activități interne, menite să crească interacțiunea între colegi și să contribuie la conectarea acestora cu valorile Innobyte.”

Raportul dintre marketingul online și cel offline

În 2020, prezența online și conectarea cu publicul țintă prin tehnologie s-au dovedit esențiale, mai mult ca oricând, potrivit Marianei Roman. În plus, pandemia a întrerupt activitatea multor companii, iar online-ul a fost o soluție ce a permis brandurilor să ajungă la clienții lor și chiar și acele companii care nu aveau o prezență online au înțeles că este momentul să fie acolo.

”Cred că se va pune accent tot pe online și în 2021. Cu toate acestea, marketingul tradițional va avea în continuare un cuvânt important de spus. Oamenii sunt dornici de conectarea față în față, de interacțiuni fizice cu branduri și cu produsele lor preferate. De îndată ce va fi posibil, oamenii de marketing vor reveni la multe tactici specifice marketingului tradițional”, a concluzionat Roman.

Despre Innobyte

Innobyte este o companie românească de dezvoltare software, specializată în eCommerce, care vizează maximizarea potențialului de business al partenerilor săi, prin dezvoltarea unor platforme de eCommerce sigure, scalabile și inovative. Pe lângă serviciile de dezvoltare și de mentenanță eCommerce oferite, Innobyte asigură și servicii de securitate, analiză și îmbunătățirea performanței, audit și consultanță de business pentru magazine online din întreaga lume. În cei aproape 15 ani de activitate, Innobyte a dezvoltat programe software pentru sute de clienți care activează în eCommerce și domenii precum tehnologie, sănătate, domeniul bancar sau juridic, turism sau fashion.