În urma abuzului rasist violent al jucătorilor de fotbal din Anglia pe rețelele de socializare,  branduri precumMars, KFC și GSK, agenții și organizații de marketing s-au adunat împreună pentru a realiza o schimbare. Aproximativ 110 branduri și agenții au semnat o scrisoare deschisă către Facebook, Instagram, Twitter și Snapchat prin care condamnă „lipsa acțiunii adecvate” a platformelor și le solicită să „facă mai mult”.

Organizată de Conscious Advertising Network (CAN), scrisoarea a fost semnată de branduri precum KFC, Mars, Direct Line, GSK, Giffgaff, On the Beach, VirginMediaO2, British Gas, L’Oréal, Cazoo și Eve Sleep.

Așa cum mulți dintre noi au avertizat, lipsa unei acțiuni adecvate din partea companiilor de socializare pentru a combate discriminarea online a lăsat din nou jucătorii în ochii publicului supuși abuzurilor”, se spune în scrisoare.

Comentariile rasiste au fost răspândite pe rețelele de socializare duminică (11 iulie), când Anglia a pierdut cu penalizări în timpul finalei Euro 2020. O mare parte din abuzuri au vizat jucătorii Marcus Rashford, Jadon Sancho și Bukayo Saka. Cu toate acestea, scrisoarea susține, de asemenea, că mesajele „jignitoare, dezumanizante și amenințătoare” nu sunt doar o problemă pentru platformele de socializare, ci și pentru agenții de publicitate care le finanțează.

Ca branduri, agenții, organisme comerciale și organizații ale societății civile, care colaborăm îndeaproape cu echipele și jucătorii, avem vocea, oportunitatea și responsabilitatea de a nu rămâne tăcuți”, adaugă scrisoarea.

Semnatarii scrisorii solicită platformelor să raporteze abuzul rasist poliției, angajatorilor și cluburilor de fotbal relevante ca fiind o infracțiune și să promoveze o abordare de toleranță zero direct utilizatorilor. Scrisoarea solicită ca aceste modificări să fie făcute până la începutul sezonului 2021/22 Premier League, 13 august 2021. O declarație a Asociației Fotbalistilor Profesioniști (PFA) la începutul acestei săptămâni a formulat cereri similare, solicitând platformelor sociale să interzică definitiv toate conturile contravenționale și să compileze în mod proactiv dovezi pentru a le oferi poliției.

În cadrul Săptămânii de Marketing, Zoe Harris, CMO On the Beach,  a vorbit despre comentariile rasiste publicate pe platformele de socializare în urma înfrângerii Angliei ca fiind „oribile”. „Ceea ce mă sperie mai mult este numărul acestor comentarii care sunt postate zi de zi, fără a fi luate măsuri, deoarece acestea nu sunt la fel de înalte”, adaugă ea. Harris consideră că răspunsul platformelor de socializare din această săptămână este „total dezamăgitor și inacceptabil”, adăugând că vrea să știe ce vor face mai mult. „Întrucât agenții de publicitate finanțează aceste platforme, sper să luptăm împreună  și să cerem schimbări ”, spune ea.

În mod similar, CEO-ul Eve Sleep, Cheryl Calverley, spune că este „îmbolnăvită” de gândul că abuzul asupra oamenilor ar putea contribui la succesul afacerii sale, sperând că scrisoarea va începe o „călătorie de colaborare” cu platformele pentru a schimba valul. „În calitate de oameni de afaceri, știm că, în ciuda voinței multor oameni buni, discuțiile sunt baza activității comerciale și a banilor”, spune ea. „Asta pune o responsabilitate pe umerii noștri, deținătorii bugetelor care finanțează platformele în care rasismul este la proporții pandemice, de a folosi puterea investită în noi de influența noastră comercială pentru a face diferența.”

Colegul semnatar Ash Schofield, CEO al rețelei mobile Giffgaff, explică faptul că, deși afacerea sa apreciază conexiunile reciproc avantajoase pe care social media le permite, este „inacceptabil” că aceste platforme sunt utilizate pentru a răspândi ura. „De aceea, semnăm această scrisoare de solidaritate împotriva rasismului în fotbal și nu numai, solicitând companiilor de social media să ia măsuri afirmative pentru a combate discriminarea online”, adaugă Schofield.

În luna mai a acestui an, jucătorii și organizațiile de fotbal au boicotat rețelele sociale pentru un weekend, în semn de protest față de abuzul rasial. Multe branduri cu o puternică conexiune fotbalistică s-au implicat, de asemenea, printre care Nike, Adidas, Puma, Barclays și Cazoo.

În 2020, mai mult de 90 de agenți de publicitate au renunțat la publicitatea pe Facebook ca parte a campaniei „Stop Hate for Profit”, care a solicitat, de asemenea, rețelei sociale să implementeze măsuri mai stricte în jurul conținutului rasist de pe platformă.

Directorul general al ISBA, Phil Smith, recunoaște că agenții de publicitate și publicitatea „au puterea de a forma schimbarea”. „În ultimii cinci ani am lucrat cu  platformele de socializare pentru a promova transparența, responsabilitatea și pentru a oferi informațiile și instrumentele necesare pentru a permite agenților de publicitate să exercite un control mai mare asupra locului în care apar anunțurile lor și a ceea ce finanțează indirect” spune Smith.

La începutul acestui an, industria publicității a atins o „etapă notabilă” pe drumul către siguranța digitală a mărcii, deoarece Alianța Globală pentru Media Responsabilă (GARM) a lansat primul său raport de măsurare a performanței siguranței mărcii pe platforme și a stabilit un punct de reper pentru progres.

Sursa: marketingweek