Marketerii de la unele dintre cele mai mari companii globale încep să își mărească cheltuielile publicitare, deși nu la niveluri pre-pandemice.

Un sondaj al Federației Mondiale a Agențiilor de Publicitate (World Federation of Advertisers) a constat că 54% din agenții au mai amânat campaniile. Cu toate acestea, cheltuielile rămân mai mici decât cele planificate inițial pentru primele trei trimestre ale acestui an, doar display-ul online (în creștere cu 6%) și video online (9%) înregistrând niveluri mai ridicate de investiții.

Specialiștii în marketing care au răspuns la sondaj au declarat că au transferat cheltuielile către digital, cu accent mai mare pe comerțul electronic, activări și evenimente virtuale și planificare video. Canalele „tradiționale” au înregistrat creșteri de venituri, însă televiziunea este în continuare în scădere cu 25% în primele nouă luni ale anului comparativ planificările, în timp ce outdoor-ul a scăzut cu 39% și publicitatea la punctul de vânzare cu 20%. Cel mai grav afectate au fost evenimentele și experiențele, în scădere cu 60%, precum și radio-ul, în scădere cu 35%.

CEO-ul WFA, Stephan Loerke, a afirmat: „Începem să vedem niște semne de recuperare, mai mult de jumătate din membrii noștri nu își mai suspendă campaniile pe fondul pandemiei. Există totuși o mulțime de incertitudini și este puțin probabil ca lucrurile să revină în curând la „business as usual”. Vedem, de asemenea, o accelerare a trecerii la canalele digitale, dar rămâne de văzut dacă acest lucru va fi permanent. ”

Sursa