Marketerii din Marea Britanie sunt foarte pesimiști în ceea ce privește Brexit-ul, conform unui sondaj care oferă o imagine clară a unei industrii zdruncinată de pandemia Covid și care se confruntă cu provocările crescânde ale ieșirii din UE.

Cercetarea, care a fost realizată de London Business School, în parteneriat cu Marketing Week, se bazează pe opiniile a 126 de marketeri, dintre care 94,5% au poziție de vicepreședinte sau superioară.

Fix jumătate dintre respondenți se așteaptă ca Brexitul să aibă un impact negativ asupra afacerii lor, procentul crescând la 72%, cu referire la marketerii B2B. Doar 3,6% sunt încrezători că Brexit va aduce o evoluție pozitivă. Peste 30% dintre marketeri se pregătesc pentru o scădere a vânzărilor.

Marea majoritate (90%) consideră că Brexit nu va avea un impact direct asupra rolului lor în departamentului de marketing. Mai mult de jumătate (59,3%) afirmă că marketingul a avut tendința de a juca un rol de sprijin în pregătirile generale pentru Brexit ale companiei lor, doar 1,9% spunând că marketingul a avut un rol de lider în astfel de pregătiri și 29,6% nu au avut nici un rol.

Așteptările ca Brexitul să se aplice asupra viitoarelor decizii de marketing sunt mari, 47,1% prezicând un impact semnificativ asupra prețurilor, 41,4% pe canal sau distribuție, 28,7% pe comunicații și 13% pe portofoliul de servicii și produse.

Optimismul economic a scăzut semnificativ în comparație cu omologii din industrie din SUA, situându-se la 50,7 (pe o scară de la 0 la 100). Peste Atlantic, specialiștii în marketing sunt mai încrezători în viitorul apropiat, obținând un scor de 66,3 în februarie.

Marketingul crește în importanță
Întorcând atenția asupra pandemiei, 73% dintre respondenții din Marea Britanie afirmă că marketingul a crescut în importanță în ultimul an, 34,5% considerând creșterea valorii brandului drept cel mai important obiectiv, urmat de achiziționarea (21,2%) și păstrarea clienților (20,4%).

Având în vedere acest lucru, 78,9% dintre specialiștii în marketing s-au concentrat pe îmbunătățirea interfețelor digitale orientate către clienți în timpul pandemiei, în timp ce 56,1% s-au orientat spre crearea unei urmăriri mai bune a clienților de la un capăt la altul.

Cheltuielile de marketing au scăzut cu 17% anul trecut, deși cheltuielile de marketing digital s-au bucurat de o creștere de 9,6%. Respondenții se așteaptă ca cheltuielile să crească pe tot parcursul anului 2021, estimând o creștere generală de 10,6%, iar digitalul este primul care se preconizează că va crește cu 18,7% față de anul trecut.